Egyik autójával sem sikerült jól az időmérő edzése a Mercedesnek Japánban, miután Lewis Hamilton a hetedik pozícióba kvalifikált, George Russell pedig hozzá képest 0,242 ezredmásodperccel lemaradva a kilencedik lett. Russell a pole-pozíciós Max Verstappen idejétől több mint 0,8 másodperccel maradt el, amit részben egy vezetői hibának tudott be a Q3 végén.
„Az időmérő előtt arra számítottunk, hogy egyetlen tizedmásodperc lesz a különbség a Ferrari, a McLaren, az Aston és mi közöttünk. Ilyen esetben akár hat pozíciót is jelenthet egy jó kör. Én erős körön voltam, a 11-es kanyarban 0,25 másodperces volt a hátrányom, és arra számítottam, hogy a végén 0,4 körül érek be. Vétettem egy kisebb hibát és minden elúszott, amiért nagy kár.”
A Mercedes pilótapárosa idén is sokat panaszkodott az autó hullámzó teljesítményére, ami Japánban ismét megmutatkozott. Russell szerint a W15-nek a gyors kanyarokban vannak problémái, amit az időmérő edzésen felerősíti az, hogy alacsony üzemanyag-terheléssel mennek.
„Ismerjük az autó erősségeit és gyengéit. A gyengepontja a gyors kanyarok. Időmérőn kevés üzemanyaggal megyünk, így azok egyre gyorsabbá és gyorsabbá válnak, mi pedig időt veszítünk ezeken a szakaszokon. Drasztikus kísérleteket folytatunk annak érdekében, hogy ezt megoldjuk” – magyarázta Russell, aki arra is kitért, hogy a szimulátoros és a pályán mért adataik nem minden esetben egyeznek meg egymással, ami 2022 óta visszatérő probléma a Mercedesnél.
Az autó alacsony és közepes tempójú kanyarokban megfelelő adatokat produkál, de nagyobb tempónál a központban eltérő számokat látnak. Ezt meg kell oldanunk. Az pozitívum, hogy a szezon elején felszínre került a probléma.”
Russell szerint a Mercedes küzdelmét tovább nehezítette, hogy a szezon elején sorra olyan pályákon versenyeztek, amelyekre jellemzők a nagy tempójú kanyarok.
„Sajnos ilyen a versenynaptár, sorozatban három olyan pálya jött, amelyek nagy átlagtempójúak. Ha Bahrein után Baku és Szingapúr jött volna, most egész más képet látnánk” – tette hozzá.