Russell szerint balesetveszélyes a gumimelegítők betiltása, a Pirelli szerint nem - F1VILÁG.HU

Russell szerint balesetveszélyes a gumimelegítők betiltása, a Pirelli szerint nem

HIRDETÉS
A 2024-es Forma-1-es szezontól az FIA betiltaná a gumimelegítő paplanok használatát, amellyel kapcsolatban nincs egyetértés George Russell és a Pirelli között.
Pirelli, medium tyre

A Forma-1 vezetősége, csapatai és az FIA júliusban dönt arról a kérdésről, hogy a 2024-es szezontól betiltsák-e a száguldó cirkuszban a gumimelegítők használatát. A szabályváltozásra  Pirelli új abroncsokkal készül, amelyeket George Russell a közelmúltban Spanyolországban tesztelhetett. A Mercedes pilótája az első benyomásaival nem volt elégedett, így szerinte el kellene vetni a balesetveszélyes ötletet.

„Szerintem még nem tart ott a sport, hogy ezeket a gumikat versenykörülmények között használjuk. Egy bokszkiállás során én aggódnék a szerelők épsége miatt, és a kivezető körök is ijesztőek lennének. Semmi kétségem affelől, hogy hideg időben baleseteket eredményezne. Szerintem az erre fordított energiákat máshol kellene hasznosítani” – magyarázta Russell a Kandai Nagydíj csütörtöki napján.

A Pirelli szakembere, Simone Berra nem ért egyet a pilótával. Szerinte mindenki képes lesz kellő módon felmelegíteni az abroncsokat, ha a megfelelő módon bánik velük.

„A versenyzőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy a paplanok elhagyása eltérő körülményeket teremt, így a kivezető körökhöz is másképp kell hozzáállniuk. Nyilván hidegebb időben nehezebb lehet hőmérsékletet generálni.”

Berra szerint ezek az abroncsok néhány kanyar alatt képesek lesznek felmelegedni.

„Csak a kör első szakaszát, az első szektort kell teljesíteni. Az adataink alapján a második és harmadik szektor idejei már megegyeznek az előre felmelegített abroncsok teljesítményével” – magyarázta a szakember, aki szerint az újítás nem rejt magában extra kockázatot.

„Az adatok alapján semmilyen plusz kockázatot nem látok. Persze az első körben változtatni kell a vezetési stíluson. Arra is figyelni kell, hogy ne terheljék túl az abroncsot, így szemcsésedésnek kitéve azokat. Tiszteletben tartom a pilóták véleményét, nyilvánvalóan lesznek eltérések a régi abroncsokhoz képest” – tette hozzá.

Egy érdekes és nem elhanyagolható párhuzam az F1 és a WEC között, hogy a sportautó világbajnokságon már betiltották a gumimelegítők használatát, ám a baleseti kockázatot figyelembe véve a Le Mans-i 24 órásra feloldották a tilalmat.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Russell szerint balesetveszélyes a gumimelegítők betiltása, a Pirelli szerint nem
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!