Russell csapata, a Mercedes korábban 2014 é 2021 között nyolc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet szerzett, a 2022-ben bevezetett technikai szabályok pedig a Red Bull dominanciáját hozták. Momentán úgy fest, az energiaital-gyárosokat idén sem nagyon lehet majd megszorongatni, és jó esély van rá, hogy az új szabályok 2026-os bevezetéséig uralkodnak majd a Forma-1-ben.
Pedig a Forma-1 szabályait úgy alakították ki az elmúlt években, hogy szorosabbá váljon a mezőny: bevezették a költségplafont, illetve a konstruktőri helyezésnek megfelelően szabják meg azt is, hogy a csapatok mennyi időt tölthetnek el szélcsatornás- és CFD-technológiás fejlesztésekkel. Utóbbi tekintve a Red Bull jelentős hátrányban van közvetlen ellenfeleivel szemben, ez azonban a pályán mutatott teljesítményben nemigen mutatkozik meg. George Russell szerint talán el kellene gondolkodni azon, hogy tovább szigorítsanak az előírásokon.
„Azt gondolom, azok a változások, amiket látunk a szabályokban a költségplafon, illetve a szélcsatornás idő kapcsán, összébb fogja hozni a mezőnyt, de nem kellene még agresszívebbnek lenniük? Nem tudom, jelenleg ugyanis senki sem zárkózik fel a Red Bullhoz ezen szabályok miatt” — fogalmazott a Mercedes versenyzője. „Nekünk magunkra kell koncentrálnunk, és a lehető legjobb munkát kell végeznünk.”
A Mercedes versenyzője ugyanakkor azt mondja, ha visszatekintünk a sportág történelmére, láthatjuk, hogy mindig is voltak domináns csapatok.
„Meg kell próbálnunk előrébb juttatnunk magunkat a mezőnyben, ugyanakkor viszont reálisan is kell látnunk a helyzet, miszerint a Red Bull jócskán megelőz mindenki mást, és csak 2026-ban lehetnek kihívóik a világbajnoki címet illetően.”
„Ugyanez volt a helyzet a Red Bull-lal a Mercedes dominanciájának idején, és sajnos ilyen a Forma-1. Mindig látunk dominanciákat. Ha megnézzük, 30 éve a Williams dominált, aztán a McLaren dominált, aztán a Ferrari, majd a Red Bull és a Mercedes.”