Pedig úgy tűnt, a Mercedesnek sikerült előrelépéseket tennie a „delfinezés” jelenségével kapcsolatban az új fejlesztéseknek hála, Lewis Hamilton pedig meg is szerezte a 6. rajtkockát Miamiban. Csapattársa, Russell viszont végigszenvedte az időmérőt, a Q3-ba sem jutott be, így végül csak a 12. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt.
A Mercedes versenyzője természetesen nagyon csalódottan nyilatkozott, és főleg azért nem érti a történteket, mert a pénteki szabadedzéseken jó formát tudtak mutatni.
„Az autó ma sokkal jobban pattogott, és emiatt képtelen voltam támadni a kanyarokat” – panaszkodott a brit pilóta. „Kár érte, mert pénteken jó potenciált mutattunk, mára azonban ez teljesen eltűnt.”
„Azt gondoltuk, elég konzervatív beállításokat választottunk az időmérőre, hogy elkerüljük a delfinezést, amit tapasztaltunk a harmadik edzésen, de ugyanolyan rossznak tűnt a dolog. A pattogás jelen volt végig a kanyarokban is, főleg a 4-esben és az 5-ösben, és emiatt az ember képtelen volt támadni a féktávokat.”
„Ha az autó jó tartományban van, akkor gyors, és pénteken úgy tűnt, a pole-ért harcolhatunk, de most mégis az év legrosszabb időmérőjét futottuk, szóval nehéz értelmezni mindezt.”
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin az időmérő után arról beszélt, a pénteken látottak után valóban optimistán várták az időmérőt, de sok problémával szembesültek szombaton.
„Valamiért egész nap hiányzott a hátsó tapadás, emiatt pedig nagyon kiszámíthatatlan volt az autó a versenyzők számára” – mondta a szakember. „Az időmérő előtt elvégeztünk néhány változtatást, hogy javítsunk az egyensúlyon és a pattogáson, de továbbra is problémát jelentett, és amint a hátulja elkezdett csúszkálni, a gumikat is túlmelegítettük.”
„Most a legtöbbet kell kihoznunk ezekből a rajtpozíciókból. Nagyon kevés hosszú etapos adatot gyűjtöttünk pénteken a piros zászlók miatt, de ez minden csapatra ugyanígy vonatkozik. Ha ugyanolyan meleg lesz vasárnap, mint szombaton, a degradáció és a túlmelegedés jelentős lesz. És ez lehetőséget kínálhat a stratégiában, de alapvetően a komoly tényező a versenytempó lesz, illetve az, hogy lesz-e lehetőség előzni.”