A szocsi pálya 2-es kanyarjában pályaelhagyás esetén a versenyzőknek a kijelölt táblák között kellett visszatérniük a pályára – ez azonban többször problémát okozott a futamon. Sainz megpróbálta betartani a szabályokat, azonban rossz ívben hajtott a táblák közé, és a falnak ütközött.
Nem csak számára okozott gondot a kérdéses kanyar: az időmérőn több pilótát vizsgáltak amiatt, mert nem a kijelölt helyen tértek vissza, azonban ekkor még nem büntettek – a futamon azonban Daniel Ricciardót 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Romain Grosjean számára is problémás volt a 2-es kanyar, a francia pilóta – akárcsak Sainz – szintén próbálta betartani a regulákat: ő azonban a tábláknak ütközött neki, megsemmisítve azokat, ezért a pályabíróknak új jelöléseket kellett kihelyezniük.
„Nagyon-nagyon szűk volt az a szög, ahonnan meg kellett volna kerülnöm a táblát, és elmértem a tempóm, a pálya nagyon koszos volt, és keményen belementem a falba” – nyilatkozta Sainz a vasárnapi esetről. „Ez idegesítő, de ugyanakkor mindig vannak hibák egy évben. Ez az én hibám volt, és elnézést kérek a csapattól miatta.”
Habár elismerte, hogy ő hibázott, Sainz szerint a 2-es kanyar több versenyző számára is problémát okozott, ugyanis nagyon szűk volt az a járat, ahol vissza kellett menniük a pályára.
„Határozottan nagyon várom a Nürburgringet, hogy egy kicsit túltegyem magam ezen, de ugyanakkor azt gondolom, hogy ez a kanyar nincs túl jól kialakítva. Arra kényszeríti a versenyzőket, hogy nagyon furcsa íveket válasszanak, ez nagyon furcsa incidensekhez vezet, és 5 másodperces büntetést kapunk, ha nem a fal melletti utat választjuk.”
„De ez van, én elrontottam most” – mondta Sainz.
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi szerint próbálják megtalálni a megfelelő megoldást a 2-es kanyarban, és elismerte, tovább kell gondolkodniuk azon, hogy milyen szabályokat hozzanak ott pályaelhagyás esetén.
„A 2-es kanyar egyike azoknak, amelyek kihívást jelentenek minden évben. Egyrészről javítunk a dolgokon, de akkor annak lesz egy másik hatása. Szóval megpróbáljuk megtalálni a legjobb megoldást, és úgy gondolom, találtunk egy megfelelő megoldást. Hogy most lehet-e még javítani ezen? Igen. Mindig van lehetőség a javításra.”
„Ami a pályaelhagyások sebességét illeti, azt akartuk elérni, hogy a pályára történő visszatérés gördülékeny legyen, de úgy, hogy annyira biztonságos legyen, amennyire csak lehet. Ez a fő cél.”
„A másik cél, hogy lelassítsuk az autókat ezen a részen, ha lehet. Azonban a 2-es kanyar karakterisztikájából adódik, hogy nagyon nehéz egy megoldást találni minden esetre. Szóval továbbra is folytatjuk a vizsgálatát, és meglátjuk, mit tudunk tenni.”