A helyi idő szerint délután 5 órai kezdés ellenére sem hűlt a levegő Austinban az időmérőre, a 30°C körüli hőmérsékletet pedig továbbra is erős szél kísérte. A pálya tizedik F1-es versenyhétvégéjén fennállt annak esélye, hogy nem a kvalifikáció leggyorsabbja érdemli majd ki a pole-pozíciót, hiszen a négy motorcserés büntetéssel szembenéző versenyző közül (Charles Leclerc 10 hely, Sergio Perez, Fernando Alonso, Guanyu Zhou 5-5 hely) ketten is az élmezőny tagjai.
A Carlos Sainz legjobb idejével végződő Q1-ben persze még nem ezen, hanem az öt kiesőhelyen volt a hangsúly, amely tartogatott némi meglepetést. Talán nem is az elmúlt öt hétvégéből már harmadszor így járó Daniel Ricciardo nevezhető annak, aki most is csupán 17. lett, de a mögötte végző Esteban Ocon tényleg nem volt az első búcsúzók közé várható az Alpine eddigi formája alapján. Kiesett a két Haas is, Kevin Magnussen csak pár századdal csúszott ebbe a zónába, Mick Schumacher pedig egy megpördüléssel zárt végül csak tizenkilencedikként.
Az élcsapatok a Q2-ben sem érezték magukat veszélyben, Leclerc hamar be is fejezte az itteni munkát a szakasz leggyorsabb körével. A kiesőzónában ezúttal is mozgalmasak voltak az utolsó pillanatok, sőt még az azt követőek is. Fél percig úgy tűnt, az Alfa Romeo a nyár óta tartó nehéz sorozatát megszakítva idén először jutott mindkét autójával a Q3-ba, ekkor azonban Zhou leggyorsabb idejét pályaelhagyás miatt elvették, amivel a 14. helyre csúszott, Lando Norris pedig megmenekült a kieséstől. Alex Albon, Sebastian Vettel, a fékjeivel küszködő Pierre Gasly és Yuki Tsunoda búcsúzott még itt.
A Q3 első gyorskörei során továbbra is a Ferrari diktálta a tempót, a pole-ra büntetése miatt nem esélyes Leclerc másfél tizeddel állt Sainz előtt, és Hamilton is beférkőzött az ekkor négytizedes hátrányban lévő Verstappen elé. A kétszeres világbajnok rendhagyó taktikával, két felvezető körrel készült fel a második menetére, de ezzel is csak a britet tudta megelőzni. Az élen a két Ferrari csatázott az időmérő megnyeréséért, ebben pedig ezúttal Sainz bizonyult jobbnak, miután mindketten tovább javítottak korábbi idejükön. A spanyol Silverstone és Spa után harmadszor rajtolhat az élről F1-es karrierje során, a Ferrari pedig először szerzett pole-t Austinban.
A negyedikként záró Perezre szintén hátrasorolás vár, így az eredetileg csak 5-6. helyen záró Hamilton és Russell kettőse állhat majd fel a második sorba a vasárnap közép-európai idő szerint 21 órakor startoló Amerikai Nagydíjon.
Az időmérő edzés végeredménye: