A spanyol pilóta a vasárnapi versenyt a 6. helyről kezdhette meg, a rajtnál azonban Sergio Perezzel és George Russell-lel szemben is pozíciót veszített, így visszacsúszott a 8. helyre, mielőtt meglengették a piros zászlókat Alex Albon és Kevin Magnussen balesete miatt. Sainz ezt követően a rádión azt mondta mérnökének, reméli, hogy a Ferrari a verseny után kihajítja a “kukába” a váltót, sejteni lehetett tehát, hogy a szóban forgó egység volt felelőssé tehető a gyenge rajtokért.
A verseny után aztán Sainz meg is erősítette mindezt újságírói kérdésre: azt mondta, egész hétvégén küszködtek, amiért nagy kár, mert a rossz kuplung miatt értékes pontokat veszítettek.
“Ugyanaz volt a probléma, mint szombaton – ugyanaz, mint minden egyes rajtnál ezen a hétvégén” – mondta a spanyol. “Nagyon csalódott vagyok, mert nyilvánvalóan ez pontokba került ezen a hétvégén.”
“Már a gyakorlástól kezdve volt egy problémánk, nem igazán tudtunk finomítani rajta, és megfelelően hozzáigazítani a pályához, és sokat küszködtünk az elindulásokkal. Nagy kár érte.”
A Ferrari másik versenyzője, Charles Leclerc még rosszabbul járt, ő egy technikai probléma miatt már a vasárnapi verseny felvezető körében kiesett. Sainz azt mondja, ez azért kiábrándító, mert remek lehetőségük lett volna arra, hogy még közelebb kerüljenek a konstruktőri versenyben a Mercedeshez.
“Szerencsére velem semmi nem történt. De kár érte, mert ha Charles is versenyzett volna, az egy nagyszerű lehetőség lett volna arra, hogy pontokat vegyünk el a Mercedestől” – magyarázta a spanyol, majd hozzátette: “Ugyanakkor viszont az autó tempója sem volt valami nagyszerű. Az Aston Martin, a McLaren és a Red Bull előttünk volt, és nem igazán tudtunk harcolni velük. Azt gondolom, ez egy elszalasztott lehetőség volt.”
Sainz kuplunghibájával kapcsolatban a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur azt mondja, természetesen alaposan kielemzik majd a brazíliai történéseket.
“Az első startál gyengén sikerült a rajtja. A második jól ment. Meg kell értenünk, pontosan mi is történt az elsőnél, de nem volt a legjobb” – magyarázta a francia szakember. “Küszködünk egy kicsit a rajtokkal. Interlagos egy kicsit nehezebb is, mivel olyan helyzetből kell rajtolni, hogy az autó egy kicsit az emelkedőn áll.”