A Ferrari versenyzői a szezon kezdete óta küszködnek az autó kiszámíthatatlanságával, a tempó tekintetében pedig egyértelmű lemaradásban vannak az F1-ben jelenleg domináló Red Bull-lal szemben. Az olasz istálló viszont az elmúlt időszakban javuló formát mutatott: Monzában a Red Bullokkal csatázhatott, múlt hétvégén, Szingapúrban pedig Carlos Sainz révén magabiztos győzelmet szerzett.
A Japán Nagydíj helyszínén, Szuzukában viszont Sainz azt mondta, az idei autóval még mindig nehéz boldogulni – és ez nehezen fog változni az évad hátralévő részében.
„Nem, őszintén szólva nincs semmi alapvető dolog, ami változott az autón a szezon eleje óta” – mondta a spanyol versenyző arra a kérdésre, hogy a csapatnak sikerült-e megoldania az SF-23-as kiszámíthatatlanságával kapcsolatos problémákat. „Az autó nyilvánvalóan még nem túl nagyszerű bizonyos területeken – míg más területeken nagyon jó, és vannak pályák, mint például a monzai vagy a szingapúri, melyekhez az autó nagyon jól alkalmazkodott. És vannak olyan helyszínek is, mint Zandvoort vagy Silverstone, ahol nagyon nehéz volt vezetni.”
„Ez még mindig egy trükkös autó, és próbáljuk megtalálni a megfelelő beállítást. Keményen dolgozunk azon, hogy megtaláljuk az optimális megoldást, és feltehetően még nem sikerült.”
„Ezért van az, hogy minden hétvégén kipróbálok valami mást az autón, és úgy tűnik, működik, mert sikerül apró megoldásokat találni arra, hogy jobb tempóval rukkoljunk elő. Amikor ezt mondom, nem a jobb kiszámíthatóságról beszélek, csupán a sebességről és a köridőről.”
„Az is igaz, hogy még a szingapúri versenyen sem mutattunk fel semmi különöst, a gumikopás, a gumidegradáció továbbra is gyengeség, amit meg kell oldani.”
Sainz Japánban elmondta, nehéz megmondani, milyen formával tud előrukkolni a Ferrari az évad hátralévő versenyein.
„Nem vagyok biztos ebben. A pályakarakterisztikákat elnézve egyetlen pálya sem lesz olyan a folytatásban, mint Szingapúr vagy Monza, ami feltehetően a két extrémitás. Lehetetlen megmondani, melyik pályák fognak feküdni nekünk. Viszont a tendencia azt mutatja, hogy az időmérőn gyorsak tudunk lenni, és mindig küszködünk egy kicsit a versenyeken.”
Sainz ugyanakkor beszélt arról is, a szingapúri győzelemhez nagyban hozzájárult az is, hogy a Ferrari egész egyszerűen tökéletes hétvégét teljesített.
„És azt gondolom, elismerés illeti a csapatot ezért. Persze én is tettem a dolgom a DRS-sel és a tempómenedzsmenttel, de minden mást nagyon-nagyon jól kiviteleztünk. Továbbra is úgy hiszem, hogy nem a miénk volt a leggyorsabb versenyautó Szingapúrban, mégis sikerült nyernünk – ez pedig a Ferrari érdeme, mert nagyon jól kivitezelett versenyünk volt.”
„Szóval szerintem büszkék lehetünk rá, és elismerés illeti a csapatot. Most tovább kell építenünk ezt a lendületet és önbizalmat a következő évre.”