Sainz a 7. helyen autózva a verseny hajrájában érkezett meg a Mercedes párosa, George Russell és Lewis Hamilton mögé. A német istálló előbb megkérte Hamiltont arra, hogy engedje el maga mellett csapattársát, majd a hétszeres világbajnok szélárnyékot adott Russellnek, hogy a fiatal pilóta így tudjon védekezni az érkező Ferrarival szemben.
Sainz pontosan ezzel a stratégiával tudott győzni Szingapúrban, Russellék azonban nem jártak sikerrel, a jóval frissebb gumikkal ugyanis a spanyol pilóta el tudott menni az egyik Mercedes mellett. A Ferrari versenyzője elárulta, jót nevetett, amikor látta, hogy az ezüstnyilak az ő trükkjével próbálkoznak.
„Igen, viccesnek találtam, ami azt illeti. Nevettem az autóban, mert láttam, hogy Lewis elvette a gázt a 130R-ben, hogy DRS-t biztosítson George-nak” – mondta a Ferrari spanyolja. „Úgy voltam vele, muszáj lesz támadnom Geoge-ot a sikán előtt. Ha nem kényszerítem le az ívről, akkor lehetetlen lesz megelőzni őket.”
„Nagyon mélyen mentem bele a lassítóba, aztán használtam a DRS-t, illetve a szélárnyékot is, hogy megelőzzem őt. Élvezetes volt. De igen, majdnem a saját pozíciómba került a saját trükköm!”
„Azt gondolom, talán jobb esélyük lett volna, ha Lewis hátul marad. Lewisszal szemben is megpróbáltam volna, de George nagyon lassú volt az S-kanyarokban, illetve a 8-asban és a 9-esben. Szóval megpróbálhattam volna a 11-es, vagy a 13-as előtt, mivel ott mindketten lassúak voltak. De nem tudhatjuk. Abból a szempontból viszont rizikósabb lett volna hátul hagyni Lewist, hogyha őt megelőzöm, akkor George-ot is elkaptam volna.”
Sainz ugyanakkor arról is beszélt, a vasárnapi versenyen újra bebizonyosodott, hogy a Forma-1-ben továbbra is túl nehéz előzni.
„Azt gondolom, a mai verseny bizonyította, hogy elég nehéz előzni. A pályapozíció pedig alapvető fontosságú. Azt hiszem, 4-5 tizeddel gyorsabb voltam Lewisnál, közeledtem felé, de kétlem, hogy elegendő lett volna a különbség az előzéshez. Az utolsó két körben gyorsabb voltam, de aztán az ember eljut arra a pontra, amikor már nem 1 másodperccel gyorsabb, és nem tud előzni. Charles-nak (Leclerc) is elég sokáig tartott, mire megelőzte George-ot, aki nagyon elhasznált kemény keverékű gumikkal volt a pályán.”
„Szóval számomra újfent bebizonyosodott, hogy minden a pályapozícióról szól, amit mi elveszítettünk a bokszban. Négy másodperccel Lewis előtt voltunk – aztán 8 másodperccel kerültünk mögé.”
A Ferrari pilótája végül a 6. helyen ért célba, elmondása szerint viszont a tempó alapján jobb eredményt is elérhettek volna.
„Azt gondolom, ma jobb volt a tempónk annál, mint amit az eredmény mutat. Gyorsak voltunk az elejétől kezdve. A rajtom szerintem nagyon jól sikerült, az első etapban pedig azt éreztem, hogy egy kicsit jobb tempóm van, mint az előttem autózóknak. Jól bántam a gumikkal. De az nyilván sokba kerül mindig, amikor az ember hátrébb van, főleg, hogy nehéz előzni Szuzukában.”