A maranellói gárda a barcelonai Spanyol Nagydíjon egy jelentősebb fejlesztési csomagot vitt pályára, az új padlólemezzel felvértezett SF-24-es azonban azóta rengeteget pattog a gyors kanyarokban, Carlos Sainz és Charles Leclerc pedig rengeteget küszködött az autóval Spanyolországban és Ausztriában is.
A problémák olyan komolyak voltak, hogy a múlt hétvégi Brit Nagydíj pénteki edzésnapján a Ferrari összehasonlító teszteket hajtott végre, ezek alapján pedig mindkét versenyző visszatért a korábbi, imolai specifikációhoz, az ugyanis jóval vezethetőbb volt a silverstone-i pálya gyors kanyarjaiban, főként a Maggotsban és a Beckettsben.
Azzal azonban, hogy a Ferrari gyakorlatilag ugyanazzal az autóval versenyzett múlt hétvégén, mint a májusi Emilia-Romagna Nagydíjon, rengeteg teljesítményt veszített ellenfeleivel, a Red Bull-lal, a McLarennel és a Mercedesszel szemben.
„Egyértelmű, hogy nem vagyunk elég jók. Gyakorlatilag ugyanazzal az autóval versenyeztünk, mint Imolában, pedig Imola óta voltak fejlesztések, talán 2 tizedet is hozzátettünk az autóhoz, de vissza kellett állnunk” — mondta a spanyol pilóta.
„Elveszítettünk két-három hónapnyi szélcsatornában szerzett teljesítménynyereséget, vagy azt a teljesítményt, amit hozzáadhattunk volna ebben a három hónapban — szóval egyértelmű, hogy nem hoztunk jó döntéseket mostanában.”
„Úgy érzem, hogy most legalább visszatértünk az alapokhoz — egy olyan autóhoz, amit Imolában használtunk, és most innen kell fejlesztenünk. De egyértelmű, hogy az ellenfeleink egy jó lépéssel előttünk járnak.”
Sainz úgy érzi, a maximumot hozta ki a múlt hétvégi Brit Nagydíjon megszerzett 5. helyével, a Ferrarinak pedig még két versenye van a javításra a nyári szünet előtt, hiszen jövő hétvégén a Hungaroringre, azt követően pedig Spába látogat a mezőny.
„Magyarországon pattogni fogunk a 4-es és 11-es kanyarokban, de amíg elő nem állunk valami jobbal, egy darabig együtt kell élnünk ezzel a pattogással. A tempós pályákon a régi csomag padlólemezét kell használnunk, máskülönben ugyanis vezethetetlen lesz az autó.”
„Bízom abban, hogy a csapat jó döntéseket hoz pályáról pályára, amíg egy szolidabb csomaggal elő nem állunk, ami nem pattog a gyors kanyarokban, és jó lesz a lassú fordulókban is. Utána elkezdhetünk ismét azon gondolkodni, hogy a három topcsapattal harcoljunk.”