Azt már jó ideje tudni lehet, hogy az Audi Nico Hülkenberget szerződtette a következő évekre, így a német pilóta a Haas csapatától jövőre át is nyergel a Sauberhez, mely istálló 2026-tól az Audi gyári csapata lesz az F1-ben.
Hogy ki lesz a csapattársa, arról hivatalos bejelentés még nem történt, a német konszern F1-es projektjét irányító Mattia Binotto azonban számos opciót fontolóra vett az elmúlt hetekben, és úgy tűnik, meg is született a döntést: az Auto Motor und Sport szerint a Sauber 2025-ben Gabriel Bortoletónak ad majd lehetőséget. A szerződés állítólag már készen áll, és hamarosan hivatalosan is bejelentik az üzletet — ám a médiacunamit elkerülendő nem a Brazil Nagydíj hétvégéjén kívánják azt megejteni.
Ha tényleg megvalósul a megállapodás, az Audi bátor lépére szánja rá magát: a rutinos Valtteri Bottas vagy Kevin Magnussen lett volna a biztonságosabb opció, de Hülkenberg személyében már van tapasztalt pilótájuk, így egy újonc bevonása végső soron kisebb kockázatot jelent.
A jövőbeli Audi gyári ülésére sok tehetséges fiatal is pályázott, köztük Franco Colapinto, Felipe Drugovich, Théo Pourchaire és Mick Schumacher is. A választás pedig úgy tűnik, végül Bortoletóra esett, akinek kiváló eredményei indokolhatják a döntést: első Forma-3-as szezonjában bajnok lett, majd az F2-ben is vezeti a bajnokságot két fordulóval a vége előtt. Még Max Verstappen is elismerően nyilatkozott róla: „A Sauber helyében én már aláírtam volna a szerződését.”
Bortoleto egyébként a McLaren juniorversenyzője, Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke pedig Brazíliában elismerően nyilatkozott az ifjú pilótáról.
„Ebben a sikeres történetben teljesen természetes, hogy más F1-es csapatok is érdeklődnek Gabriel iránt. A McLaren nem fog akadályt gördíteni elé, ha lehetősége nyílik a Forma-1-ben versenyezni.”
Stella megjegyzései megerősítik a Bortoleto jövőjével kapcsolatos pletykákat, bár hozzátette, hogy a tárgyalások még folynak. Az sem világos még, hogy Bortoleto csak kölcsönben kerül-e a Sauberhez, vagy véglegesen átadja őt a McLaren. Az Audi Forma-1-es vezetője, Mattia Binotto azonban korábban kijelentette, hogy kölcsönszerződés szóba sem jöhet, ezzel Red Bull példáját követve, amely Colapinto esetében is hasonló álláspontot képvisel.