Sajtóhír: Leállhat 2026-os motorfejlesztéseivel a Renault, az Alpine ügyfélcsapattá válhat! - F1VILÁG.HU

Sajtóhír: Leállhat 2026-os motorfejlesztéseivel a Renault, az Alpine ügyfélcsapattá válhat!

HIRDETÉS
Médiajelentések szerint egyeztetésekbe kezdett több Forma-1-es motorgyártóval is az Alpine csapata, a francia istálló ugyanis fontolgatja, hogy 2026-tól már nem a Renault gyári erőforrásait használja a száguldó cirkuszban.
Pierre Gasly (FRA) Alpine F1 Team A524.  Formula 1 World Championship, Rd 9, Canadian Grand Prix, Saturday 8th June 2024. Montreal, Canada.

Az enstone-i istálló számára nehezen indult a 2024-es szezon, a Renault felső vezetése, valamint az Alpine menedzsmentje pedig minden követ megmozgat annak érdekében, hogy mihamarabb javítsanak teljesítményükön a Forma-1-ben. Mivel a Renault jelenlegi V6-os erőforrása a teljesítmény terén jelentős lemaradásban van az ellenfelek motorjához képest, és semmi garancia nincs arra, hogy 2026-os aggregátjukkal jelentősen javítani tudnak a teljesítményükön, felmerült a kérdés, vajon van-e értelme egyáltalán saját motor gyártásába invesztálni.

Úgy hírlik, a Renault-nál jelenleg is azon gondolkodnak, hogy leállnak a 2026-os erőforrás fejlesztésével, az Alpine csapata pedig egy másik motorgyártótól vásárol majd hajtásláncot. Médiajelentések szerint a francia istálló csapatfőnöke, Bruno Famin az elmúlt hetekben több rivális motorgyártóval is egyeztetéseket folytatott.

A leglogikusabb megoldás az lenne, ha az Alpine a Red Bull motorjait vásárolná meg 2026-tól, így ugyanis el tudná kerülni azt, hogy egy rivális autógyártó erőforrásait kelljen használnia. A hírek szerint viszont még sincs sok esély arra, hogy az osztrákok V6-osait használhatják majd, úgy tudni ugyanis, Milton Keynes-ben egész egyszerűen nincs meg a kapacitás arra, hogy egy harmadik istállót is ellássanak motorokkal.

A legvalószínűbb forgatókönyv így az lehet, hogy az Alpine a Mercedes hajtásláncát vásárolja majd meg, ott ugyanis felszabadul némi kapacitás, miután az Aston Martin 2026-tól Honda-motorokra vált.

Amennyiben az Alpine valóban úgy dönt, hogy motorokat vásárol, ám mégsem tud megállapodni egy meglévő gyártóval, úgy a Forma-1 jelenlegi szabályai meghatározzák, hogy a motorgyártók közül ki lesz kénytelen motorokat adni a csapatnak. Ebben az esetben jó eséllyel a Hondának kellene beáldoznia magát, mivel a japán gyártó jelenleg kizárólag az Aston Martinra összpontosít, és nem tervezi, hogy egy második csapatot is ellát aggregátjaival.

Azt Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója nemrégiben kijelentette, egy dolog biztos: nem adják el az Alpine F1-es csapatát, noha számos érdeklődő jelentkezett már náluk.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Sajtóhír: Leállhat 2026-os motorfejlesztéseivel a Renault, az Alpine ügyfélcsapattá válhat!
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!