Schumacher csapattársát megelőzve a 19. helyen zárta a pénteki edzésnapot, elmondása szerint pedig nagyszerű érzés volt újra Imolában vezetni.
A német tehetség utoljára 5 éve versenyzett a legendás pályán – természetesen még alsóbb kategóriás versenyautóval.
„Szórakoztató volt, nagyszerű volt pályán lenni. Nem sokat változott 2016 óta, ez pedig pozitívum” – mondta a német versenyző. „Érzésre, illetve élvezet szempontjából határozottan olyan volt, mint amikor utoljára jártam itt 2016-ban.”
Schumacher azt mondja, mivel rengeteg időt töltött a pályán, nagyon sokat tanult a Haas autójáról.
„A hűvösebb időjárás miatt sokkal folytonosabban tudtunk körözni, aminek megvannak az előnyei és a hátrányai is. A hátránya, hogy az alacsonyabb hőmérséklet miatt nagyon sokáig tartott felmelegíteni a gumikat. Néha még a hosszú etapokon is nehéz volt elérni az optimális hőmérsékletet, szinten tartani pedig még nehezebb volt. Ami pozitívum, hogy így sok kört meg tudtunk tenni, szóval sok mindent kipróbálhattam, főleg a C2-es gumikkal.”
„A második edzésen tényleg a határokat tudtam már feszegetni, és minden egyes körben javítani tudtam a C4-es abroncsokkal. Az első kör bemelegítőkör volt, és aztán jött az etap, és minden egyes körben javítottunk. Egyelőre meglehetősen elégedettek vagyunk, de az időmérő az, ami számít.”
Schumacher csapattársa, Nikita Mazepin látszólag sokat harcolt ma az autóval, főleg a nyitóedzésen. A délelőtti gyakorlás végén a falnak is csapta a Haas versenygépét, ennek ellenére az orosz elégedett.
„Szerintem pozitív napunk volt” – mondta Mazepin. „Tényleg sokat tanultam az autóról. Újabb remek előrelépést tettem a csapattal azzal kapcsolatban, hogy milyen autót is akarok vezetni.”
„Jó köridőt futottam az első edzésen, jól ment az időmérő szimuláció. Aztán elkövettem egy hibát, amiből nem volt visszaút, de összességében pozitívan alakult a nyitóedzés, és a második tréning is.”