Az Alpine csapata február 16-án rántja majd le a leplet 2023-as versenyautójáról, mely az A523-as kódjelet viseli majd, és mellyel az előttünk álló idényben Esteban Ocon, valamint új csapattársa, Pierre Gasly szállhat harcba a száguldó cirkuszban.
A francia csapat tavaly a negyedik helyen zárta a konstruktőri versenyt, a csapat azonban így is jelentős lemaradásban volt a három topcsapattal szemben – pontosan tudják tehát, jobban kell dolgozniuk ahhoz, hogy mihamarabb a dobogós eredményekért, illetve a győzelmekért harcoljanak az F1-ben.
Amikor a RacingNews365.com című internetes portál arról kérdezte az istálló technikai igazgatóját, Matt Harmant, hogy változtatniuk kell-e autójuk koncepcióján, hogy az élcsapatok nyomába eredjenek, a szakember így felelt: „Bővítjük az aerodinamikai koncepció fonalát, ez az autó egy evolúciós autó.”
„Evolúciónak kell lennie – sok eltérő okból, de főleg a költségplafon miatt. Viszont abszolút a határokat feszegetjük a költségplafont tekintve. Az autó nagy részét megváltoztatjuk, de nem távolodunk el túlságosan az aerodinamikai koncepciónktól, mivel úgy hisszük, hogy ez az, amiben nagy potenciál van.”
„Valójában az autó mechanikai aspektusaira összpontosítottunk, hogy még több potenciált hozzunk ki belőle.”
Harman hozzátette, mivel a 2022-es volt az első év az új technikai szabályrendszerben, még rengeteg a fejlesztési potenciál.
„Azt gondolom, továbbra is rengeteg teljesítményt tudunk nyerni a padlólemez révén. Még mindig sok lehetőséget látunk benne – látunk lehetőséget abban, ahogy az autónkkal dolgozunk. Rettenetesen nagy teljesítménynövekedést tudunk még kihozni az autó hátuljából, de a padlólemez bemeneti nyílásainak kezelésével is. Még mindig nem gondoljuk úgy, hogy jól eltaláltuk ezt a dolgot, és szerintem maximalizálni tudjuk még.”
„Amikor meglátják majd az új autónkat, az A523-ast, és azokat a változtatásokat, amiket eszközöltünk az autó elején, látni fogják azt is, hogy valójában elég nagy lehetőségeket realizáltunk a padlólemez elülső részén.”