A Ferrari 2022-es V6-osa is már komoly előrelépést jelentett a tavalyi aggregáthoz képest, Mattia Binotto csapatfőnök még nyáron azt mondta, több mint 25 éve nem tudtak olyan nagyot fejlődni egyik szezonról a másikra, mint idén. Miközben a Scuderia egyértelműen a teljesítménynövelést tűzte ki célul a motorfejlesztések befagyasztása miatt, voltak viszonylag komolynak számító megbízhatósági problémái. A svájci szakember az idény végén el is ismerte, alkalmanként kénytelenek voltak lejjebb tekerni a motorokat, hogy ne ismétlődjenek meg a technikai gondok.
Maranellóban viszont végül sikerült felülkerekedni a műszaki aggályokon, így a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon már jóval agresszívebben tudta használni motorját a csapat. Joggal várják tehát azt, hogy 2023-ban a Ferrari V6-osa az ideinél nagyobb teljesítmény leadására lesz képes.
A Ferrari partnercsapataként dolgozó Haas csapatfőnöke, Günther Steiner is ezt erősítette meg: ő a minap a Loranzo Bandini-trófea átadó ünnepségén beszélt arról, sokat vár a Scuderia új motorjától.
„Csütörtökön találkoztam Mattia Binottóval, és azt mondta, hogy a következő évi motor lesz a bomba! Itt, Emilia-Romagnában rengetegen szorítanak a Ferrariért. Ha pedig a motorjuk versenyképes, az pozitívum nekünk is” – mondta Steiner.
A szakember arról is beszélt, biztatónak tartja azt a fejlődést, amit a Haas elért 2022-ben – nem is beszélve arról a rajtelsőségről, melyet Kevin Magnussen szerzett meg a Brazil Nagydíj időmérőjén.
„Volt két nehéz évünk a pandémiával. A bajnokság remekül ért véget, viszont lehetett volna jobb is. A fejlődés éveként jellemeznénk az ideit: Magnussen adott nekünk egy pole pozíciót, ami nem szerepelt a tervek között, 2023-ban pedig még tovább akarunk fejlődni. A cél az, hogy újabb előrelépést tegyünk a tabellán, hogy mindig a pontokért harcoljunk, és egy szép napon felálljunk a dobogóra.”