A Forma-1-es katari hétvége szombati napján, néhány órával a sprintkvalifikáció kezdetét megelőzően az FIA váratlan döntésre szánta el magát, amikor bejelentette, hogy biztonsági okokból szűkebbre szabja a pálya 12-es és 13-as kanyarját, miután a Pirelli az ott található rázókövek miatt mikrosérüléseket észlelt az abroncsokon. Emellett a sprintkvalifikáció kezdetét is elhalasztották, hogy egy 10 perces extra szabadedzéssel némi időt adjanak a pilótáknak a módosított nyomvonal betanulására.
A Haas csapatvezetője, Günther Steiner szerint a Forma-1 szintjén ez egy elfogadhatatlan méretű betli, amit a sorozat nem engedhetne meg magának.
„Ennek nem lenne szabad megtörténnie. A Forma-1-ben nem. Mégis megtörtént, szóval most ki kell találnunk, hogyan találunk rá megoldást. Az jó dolog, hogy erre a hétvégére kitaláltak valamit, de a jövőben ennek nem lenne szabad újra megtörténnie. Kínos helyzet.”
A katari rázókövekkel már az első alkalommal is problémák adódtak, amikor a mezőny 2021-ben a pályán versenyzett. Azon a hétvégén több pilóta is defektet szenvedett, amire a pálya üzemeltetői új rázóköveket helyeztek el a pályán.
„Ennek már két évvel ezelőtt is jelei voltak, akkor másfajta rázókövekkel. Mostanra olyan megoldást terveztek, amely nem árt a gumiknak, ez azonban nem sikerült” – tette hozzá Steiner, aki szerint a döntéshozók sem látják át teljesen a problémát.
„Legalább tettek valamit. Megváltoztatták a pályahatárokat, így nem hajtunk rá a rázókövekre. Arról azonban nem vagyok meggyőződve, hogy ezzel minden megoldódik. Nem tudom, hogy csak abban a néhány kanyarban jelentkezik-e a probléma. Szerintem nincs annyi információjuk, mint amennyit szeretnének, különben nem is alakult volna ki ez a helyzet. Szóval ha a mai nap után úgy látják, hogy bármennyi esélye is van a defekteknek, akkor húsz körben maximalizálják az abroncsok használhatóságát” – taglalta a vasárnapi kilátásokat Steiner.