„Rossz döntést” hozott a Ferrari azzal, hogy Mattia Binottót nevezte ki csapatfőnökévé Maurizio Arrivabene helyére – ezt mondja a korábbi Forma-1-es csapatfőnök, valamint technikai igazgató, Gary Anderson.
A Ferrari a héten jelentette be, hogy nem hosszabbította meg Maurizio Arrivabene szerződését, így a szakember távozik a csapatfőnöki székből. Helyét az eddig technikai igazgatóként tevékenykedő Mattia Binotto veszi majd át.
„Binotto egy kiváló technikai menedzser. Engedni kellene, hogy technikai menedzser legyen” – fejtette ki véleményét a Jordan korábbi technikai főnöke, Gary Anderson.
„Ez egy teljes munkaidős állás, heti hét napból álló. Nem egy részmunkaidős dolog. Szóval ez biztosan hátráltatja majd a technikai erőfeszítéseket. Úgy gondolom, ez egy rossz döntés. Valaki mást kellett volna bevonni.”
Azt egyelőre nem tudni, ki veszi át Binotto helyét a technikai részleg élén, ám a pletykák szerint nem kizárt, hogy egyszerűen több feladattal látják majd el az aerodinamikai részleg vezetőjét, Enrico Cardilét, valamint a motorrészleg főnökét, Corrado Iottit.
„Nem igazán értem, miért kell a legjobb technikai szakemberedet betenni a menedzsmentbe, politikai pozícióba, ami nem az erőssége. Miért csinálnak ilyet?” – tette fel a kérdést Gary Anderson.
A Ferrarinál azért tartják nagyra Binottót, mert kiválóan összehangolta az egyes részlegek munkáját, miközben a távozó Maurizio Arrivabenét sokszor az a vád érte, hogy a hibák esetén hajlamos volt ujjal mutogatni.
„Vádaskodó kultúrával nem lehet dolgozni, de valaki mindig felelős, és meg kell bizonyosodni arról, hogy felismerik, miért mentek rosszul a dolgok, és erősíteni kell. És az nem sokat segít majd, ha a Ferrari csapata jobban dolgozik, ha Binotto új pozíciója miatt az autó lassabb lesz.”
„Könnyen el lehet dobni néhány tizedet, és utána rá vagy kényszerítve arra, hogy felzárkózz, versenyképes legyél, és jó döntéseket hozd.”
Anderson felhívta a figyelmet arra is, ha Binotto nem válik be csapatfőnökként, akár távozhat is a Ferraritól, ezzel pedig egy rendkívül értékes szakembert veszítenének el a maranellóiak.
„Mi van, ha a 2019-es szezon végén a Red Bull bekerül a két csapat [a Mercedes és a Ferrari] közé, és a Ferrari hirtelen csak a 3., vagy 4. helyen végez a bajnokságban? Előfordulhat. Akkor az ő feje fog hullani.”
„És ezzel egy kiváló szakembert veszíthetnek el pusztán azért, mert egy olyan pozícióba tették, amelybe nem kellett volna.”