Symonds még a ’80-as évek elején kezdett el dolgozni a Forma-1-ben a Toleman csapatánál, az istállóból pedig később Benetton, majd Renault lett, a neves szakember pedig jó darabig hű maradt az enstone-i csapathoz – bár az igazsághoz hozzá tartozik, egy rövid ideig, a ’90-es évek elején a Reynard F1-es projektjében volt érdekelt.
A Benettonnál például ő volt Michael Schumacher versenymérnöke, később pedig a csapat technikai igazgatójává lépett elő. Az emlékezetes szingapúri ütközésbotrány után távozott az akkor már Renault néven futó csapattól, majd 2011-ben konzulensként a Virgin színeiben tért vissza a száguldó cirkuszba, 2013-ban pedig a Williams technikai főnöke lett. A brit istállótól aztán 2016 végén távozott, a Forma-1 technikai igazgatójaként pedig 2017 márciusa óta tevékenykedik, és komoly szerepe volt a tavaly debütált új technikai szabályok megalkotásában.
Az eredeti tervek szerint Symonds Ross Brawn sportigazgatóval együtt a tavalyi szezont követően távozott volna a Forma-1 kötelékéből, végül azonban maradt.
„Az volt a tervem még tavaly nyáron, hogy nyugdíjba megyek. Ami azt illeti, a felmondólevelemet is elküldtem. Az embernek el kell gondolkodnia ezeken a dolgokon” – magyarázta az Autosport International nevű rendezvényen.
„A felmondásomat el is fogadták, és aztán Stefano [Domenicali – az F1 elnök-vezérigazgatója] megtudta, ő pedig azt mondta, hogy ’nem, nem hiszem, hogy ez jó ötlet’. Szóval még itt vagyok, csinálom, és egy darabig még itt is leszek.”
Symonds egyébként korábban tagja volt annak a munkacsoportnak is, mely megalkotta a 2009-es szabályokat, ám elismerte, az olyan volt, mint egy „főiskolai projekt ahhoz képest, amit 2022-re csináltunk”.
„Egy nagyon tehetséges, nagyon kis csapatot állítottunk össze, és tényleg visszanyúltunk az alapokhoz. Két célunk volt. Az egyik, hogy az autó mögötti piszkos levegőt jóindulatúbbá kell tennünk – megszabadulni ugyanis nem lehet tőle. Emellett pedig elfogadni, hogy ott van ez a turbulens levegő, és olyan autót kell építenünk, amely képes úgy haladni ebben, hogy kevésbé érzékeny rá, mint korábban.”
„Alapvetően azt gondolom, sikerrel jártunk. Láthattunk néhány megoldást, az autók eltérően néztek ki, a versenyzők pedig nagyon hízelgő dolgokat mondtak. És a számok is azt mutatták, hogy az autók közelebb tudtak haladni egymáshoz. Szóval igen, úgy gondolom, sikerrel jártunk.”