A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a csapatoknak el kellene gondolkodniuk a piros zászlóra vonatkozó regulákon, nem látja ugyanis értelmét annak, hogy a versenyzők számára engedélyezett a kerékcsere, miután félbeszakították a futamot.
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a csapatoknak el kellene gondolkodniuk a piros zászlóra vonatkozó regulákon, nem látja ugyanis értelmét annak, hogy a versenyzők számára engedélyezett a kerékcsere, miután félbeszakították a futamot.
A vasárnapi Monacói Nagydíj utolsó köreiben rendkívül izgalmas csata volt kibontakozóban: az élen autózó Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Jenson Button más-más stratégiával indult harcba a győzelemért, Vitaly Petrovék balesete miatt azonban a versenybírók előbb beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval félbeszakították a futamot.
Az ilyenkor betartandó szabályok szerint a versenyzőknek a piros zászlós vonal mögé kell felsorakozniuk, és több módosítást is elvégezhetnek autóikon a szerelők – így például az elhasznált abroncsokat is újabbra cserélhetik.
Ez a red bullos Sebastian Vettelnek kedvezett leginkább, aki több mint 50 kört teljesített egyetlen garnitúra gumival, és a futam utolsó szakaszában meglehetősen magára húzta a frissebb abroncsokkal rendelkező Alonsót és Buttont.
Az újraindítás után azonban a címvédő a frissebb gumikkal könnyedén megnyerte a versenyt, a Pirellinél pedig úgy vélik, a piros zászlós helyzetekre vonatkozó szabályok megfosztották a rajongókat egy rendkívül kiélezett végjátéktól.
„Meg tudom érteni, hogy ez egy biztonsági megfontolás, de hogy őszinte legyek, én sokkal inkább a rajongók szemszögéből gondolkodom” – mondta Paul Hembery, az olasz gyártó motorsport-igazgatója.
„Rengetegen rámkiabáltak a kikötőből, és azt kérdezték, miért engedélyezett számukra a csere? Ez elvett valamit a versenyből – a nagy kérdés pedig az, hogy kitartottak-e volna? Ez volt az, amit mindannyian kérdezgettünk magunktól 6 körrel a leintés előtt, és ez volt az izgalmas. elkopnak Sebastian [Vettel] abroncsai a végére?”
„Nem igazán értjük a szabályt, és talán meg kellene kérdeznünk a csapatokat, miért gondolják úgy, hogy engedélyezni kell számukra a cserét. A versenytáv az versenytáv, nem hosszabbítják meg. Az autók megálltak és még a biztonsági autó is bent volt korábban. Nem teljesen értem, miért engedélyezett számukra a gumicsere, de számomra talán hiányzik valami.”
„Úgy gondolom, valamilyen szinten kár a piros zászlóért, mert ha nem cserélhettek volna kereket, akár a végéig is harcolhattak volna egymással, hiszen mindannyian más stratégián voltak, és a gumik elhasználtsága is más volt.”
„Kár, hogy nem láthattuk, milyen eredményt hozott ez a rendkívül kiélezett taktikai játék.”