Szabályos a Williams és a Toyota diffúzora - F1VILÁG.HU

Szabályos a Williams és a Toyota diffúzora

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.

Ahogy arról már beszámoltunk, felmerült a gyanú, hogy az említett két gárda diffúzora nem elégíti ki az idei technikai szabályokat, ugyanis annak a talajszinttől számított maximális magassága meghaladja a szabályokban lefektetett 175 mm-t.

A Williams FW31, illetve a Toyota TF109 diffúzora azonban legális, mert csúcspontja – ami valóban meghaladja a megengedett magasságot – a törésstruktúra része, tehát nem vonatkozik rá a megszorítás.

Mosley megerősítette, hogy az FIA semmi kivetnivalót nem talált az ügyes kialakításban, bár bevallotta, jó esélye van annak, hogy újabb vita alakul majd ki a csapatok között a vitatott elem miatt a szezonnyitón Melbourne-ben.

“Mindig történnek ilyen dolgok, mikor új szabályok kerülnek bevezetésre” – mondta Mosley csütörtökön. “Az FIA vizsgálatai alapján a Williams és a Toyota nagyon okosan járt el, és kihasználta a szabályokban rejlő lehetőségeket.”

“Azonban nem tartom kizártnak, hogy ezt mások nem így látják, és panaszt tesznek majd az említett csapatok ellen. Ekkor viszont már a sportfelügyelők feladata lesz kivizsgálni az esetet.”

“Technikai szakembereink megvizsgálták a kérdéses elemet, és rendben találták az elrendezést. Majd meglátjuk, hogy valaki harcba száll-e ezzel” – tette hozzá Mosley.

Az autosport.com úgy tudja, már többen elkezdtek fejleszteni egy hasonló diffúzort, hogy azzal állhassanak rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben.

Érdemes megjegyezni, hogy az autók leszorító erejének közel 30%-át a diffúzor generálja, így aki ezen a területen ügyeskedni tud, az komoly előnybe kerülhet a többiekkel szemben, különösen idén, mikor az új szabályok miatt amúgy is drasztikusan csökken tapadás.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!