A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.
Ahogy arról már beszámoltunk, felmerült a gyanú, hogy az említett két gárda diffúzora nem elégíti ki az idei technikai szabályokat, ugyanis annak a talajszinttől számított maximális magassága meghaladja a szabályokban lefektetett 175 mm-t.
A Williams FW31, illetve a Toyota TF109 diffúzora azonban legális, mert csúcspontja – ami valóban meghaladja a megengedett magasságot – a törésstruktúra része, tehát nem vonatkozik rá a megszorítás.
Mosley megerősítette, hogy az FIA semmi kivetnivalót nem talált az ügyes kialakításban, bár bevallotta, jó esélye van annak, hogy újabb vita alakul majd ki a csapatok között a vitatott elem miatt a szezonnyitón Melbourne-ben.
“Mindig történnek ilyen dolgok, mikor új szabályok kerülnek bevezetésre” – mondta Mosley csütörtökön. “Az FIA vizsgálatai alapján a Williams és a Toyota nagyon okosan járt el, és kihasználta a szabályokban rejlő lehetőségeket.”
“Azonban nem tartom kizártnak, hogy ezt mások nem így látják, és panaszt tesznek majd az említett csapatok ellen. Ekkor viszont már a sportfelügyelők feladata lesz kivizsgálni az esetet.”
“Technikai szakembereink megvizsgálták a kérdéses elemet, és rendben találták az elrendezést. Majd meglátjuk, hogy valaki harcba száll-e ezzel” – tette hozzá Mosley.
Az autosport.com úgy tudja, már többen elkezdtek fejleszteni egy hasonló diffúzort, hogy azzal állhassanak rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben.
Érdemes megjegyezni, hogy az autók leszorító erejének közel 30%-át a diffúzor generálja, így aki ezen a területen ügyeskedni tud, az komoly előnybe kerülhet a többiekkel szemben, különösen idén, mikor az új szabályok miatt amúgy is drasztikusan csökken tapadás.