A sportot irányító testület az idei évben különösen odafigyel a szárnyak kialakítására, hogy a csapatok ne trükközhessenek, és ne jussanak előnyhöz flexibilis komponensek használatával. Az FIA természetesen már sok-sok éve szigorú terheléses teszteket alkalmaz, ha azonban egy istálló képes olyan megoldással előállni, mellyel teljesíteni tudja ezeket a hajlékonysági ellenőrzéseket, a versenypályán ugyanakkor el tudja érni, hogy szárnyai bizonyos sebesség és terhelés mellett elmozduljanak, az komoly előnyt jelenthet a teljesítmény szempontjából.
Az FIA alaposan górcső alá vette a csapatok megoldásait a szezon első felében, az Azeri Nagydíj környékén pedig lépett is: a hírek szerint több istállót arról tájékoztatott, hogy módosítaniuk kell első szárnyaik kialakításán.
A szervezet pedig a Holland Nagydíjat megelőzően küldött ki egy új technikai direktívát a csapatoknak, mely a szingapúri hétvégétől lép életbe. Az FIA mostantól kötelezővé teszi, hogy a csapatok elküldjék azon összeállítási rajzokat és keresztmetszeteket, melyek az első szárny orrhoz való rögzítését mutatják meg, és ugyanez vonatkozik a hátsó szárnyakra is a véglapokhoz és a hátsó ütközési struktúrához való rögzítés vonatkozásában. Az FIA ezen tervrajzok segítségével könnyebben átlátja majd, milyen elvek alapján készítették a csapatok bizonyos megoldásaikat.
Az Olasz Nagydíjon a Ferrari, a McLaren és a Red Bull csapatfőnökét is megkérdezték az új direktíváról – ők viszont nem tulajdonítottak komoly jelentőséget annak.
„A technikai direktíva a szabály egyértelműsítését jelenti” – mondta Fred Vasseur. „Ez azt jelenti, hogy már volt egy szabályozás, nekünk pedig bíznunk kell az FIA-ban, hogyha ő úgy gondolják, hogy szükség van egy technikai direktívára, akkor a szabályok talán nem elég világosak. Mi pedig teljes mértékben bízunk az FIA-ban ezen a téren.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hozzátette: „Azt gondolom, Fred jól összefoglalta a dolgot. Nem olyasvalamiről van szó, ami hatással van ránk. Láthattunk már néhány gumiorrot, ha lehet így fogalmazni, szóval Szingapúrban látni fogjuk, hogy ezeket sikerült-e kezelni.”
A McLarent irányító Andrea Stella Hornerhez hasonlóan nem aggódik, és szerinte is fontos, hogy meglegyen a bizalom az FIA felé ezen a téren.
„Az FIA-nak rengeteg információja van, látnak olyan dolgokat, amiket más csapatok nem egyes autók esetében” – magyarázta. „Szóval nagyon kompetensek a témában.”
„100 százalékig bízunk a megítélésükben és a hozzáállásukban, ha pedig úgy gondolják, hogy itt az ideje egy technikai direktívának, akkor annak oka van. Mi nem igazán aggódunk emiatt, szóval pozitívumként értékeljük a dolgot. Ha az FIA szerint szükség van rá, az azt jelenti, hogy valamit egyértelműsíteni kell, és számunkra ez jó hír.”