Tovább folytatja a vizsgálatokat a Red Bull motorpartnere, a Renault, hogy kiderítse, Sebastian Vettel a generátor meghibásodása miatt miért volt kénytelen idén már másodszor pont nélkül zárni egy hétvégét.
Tovább folytatja a vizsgálatokat a Red Bull motorpartnere, a Renault, hogy kiderítse, Sebastian Vettel a generátor meghibásodása miatt miért volt kénytelen idén már másodszor pont nélkül zárni egy hétvégét.
A címvédő ugyan nem tudott beleszólni az élen zajló küzdelmekbe Monzában, ám jó esélye volt a pontszerzésre. A verseny végül nem tudta befejezni, mivel egy motorhiba miatt kénytelen volt leparkolni autóját.
Később kiderült, ismét a generátorral voltak gondok, mely júniusban, Valenciában már egyszer megfosztotta Vettelt a biztosnak tűnő győzelemtől.
A Renault-nál úgy vélik, a monzai pálya karakterisztikája is hozzájárulhatott a motorhibákhoz, hiszen akárcsak Valenciában, itt is találhatóak relatíve lassabb kanyarok, melyekben az alacsony fordulatszám megterheli a generátort.
„A Valenciában történtek után elvégzett vizsgálatok arra engedtek következtetni, hogy vélhetően az okozta a problémát, hogy alacsony fordulatnál túlmelegedett a generátor” – mondta Rob White, a francia vállalat ügyvezetője.
„Tehát egy új tervezéssel álltunk elő, mely sikeresen teljesítette a teszteket a próbapadon, és melyet a Red Bull és a Lotus ki is próbált Spában – hiszen Valenciában ezen két csapatnak volt problémája az egységgel. Belgiumban semmiféle probléma nem merült fel.”
„Alapvetően az változott, hogy a generátor állórészét, illetve a tekercset 10 milliméterrel meghosszabbítottuk, hogy növeljük a kapacitást az energiatermelés tekintetében. Az új specifikáció körülbelül 30 százalékkal több áramot adott le, ezzel elméletben kezelni tudtuk az alacsony fordulatnál felmerülő problémákat.”
A Monzában tapasztaltak alapján úgy tűnik, nem voltak eredményesek a fejlesztések, és a Renault-nál egyelőre még nem is tudják pontosan a múlt hétvégi meghibásodások okát.
„A harmadik tréningen, illetve az időmérőn tapasztalt problémák után kicseréltük a generátort Vettel Red Bulljában, illetve Jerome D’Ambrosio Lotusában. A versenyen tehát az incidens egy új generátorral következett be. Más elemekkel sokkal több kilométert megtettünk már, tehát nagyon fontos, hogy megértsük, mi is a különbség. Egyszerűen elfogadhatatlan, ami történt, és muszáj megoldanunk a problémát Szingapúrra.”
Miután a Forma-1 mezőnye jövő hétvégén Szingapúrban vendégszerepel, a francia vállalatnak mihamarabb megoldást kell találnia. Az utcai versenypálya ugyanis ismét gondot okozhat a generátoroknak, ráadásul további aggodalomra ad okot, hogy az Autosport értesülései szerint a szóban forgó egységgel már Monacóban is problémák voltak.
White elmondta, vagy egy új tervezéssel állnak elő az éjszakai versenyen, vagy megpróbálnak visszatérni egy korábban használt specifikációhoz.