Monzában egyértelműen a Ferrari volt a Red Bull legfőbb ellenfele, miközben a Mercedes nem tudott beleszólni a dobogóért zajló küzdelmekbe: George Russell az 5., míg Lewis Hamilton a 6. helyen ért célba. Az F1 mezőnye az előttünk álló időszakban a tengerentúlon folytatja a versenyzést, jövő hétvégén pedig Szingapúrba látogat, egy nagy leszorítóerőt igénylő utcai pályára.
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint az ázsiai versenyhelyszínen ismét teljesen átalakulhatnak az erőviszonyok a Red Bull mögött.
„Úgy tűnik, hogy amikor alacsony leszorítóerős beállításokról van szó, a Ferrari versenyképesebbé válik. Monzában úgy tűnt, másfél-két tizedmásodperces előnyben vannak velünk” – mondta a szakember. „Okunk van azt hinni, hogy az autónk jobban fog majd működni, ennek oka pedig, hogy a szingapúri egy maximális leszorítóerőt igénylő pálya.”
„A mi teljesítményünk pedig a nagy leszorítóerőt megkövetelő pályákon, mint a barcelonai, a budapesti, vagy akár a zandvoorti, meglehetősen erős volt, az autónk remekül működött. Abban bízunk, hogy egy kicsit gyorsabbak tudunk lenni, és visszakerülünk abba a pozícóba, melyben újra a dobogókért csatázhatunk.”
Shovlin ugyanakkor hozzátette, bőven lesznek kihívások, amelyekkel meg kell majd birkózniuk a szingapúri éjszakában.
„A szingapúri pálya viszont egyedülálló kihívásokat tartogat, és az idei évre a nyomvonal is változik kissé. Van egy négy kanyarból álló kombináció a kör végén, amit eltávolítottak – ahol a pálya át szokott menni a lelátó alatt. Az most eltűnt, szóval van egy hosszabb egyenes, ami változtat majd egy kicsit a gumik működésén. Kevesebb energia megy keresztül rajtuk, az aszfalt viszont meglehetősen durva felületű. A három leglágyabb keverékkel érkezünk oda, szóval elég kemény verseny lesz az abroncsok szempontjából, ráadásul egy hepehupás utcai pályáról beszélünk. Ráadásul a versenyt éjszaka futjuk.”
„Szóval bőven lesznek kihívások, amikkel meg kell birkóznunk, de optimistán érkezünk oda, erős teljesítményben bízunk.”