Egy szoftverrel kapcsolatos probléma miatt nem tudtak jó tempót diktálni az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a Ferrari versenyzői.
Egy szoftverrel kapcsolatos probléma miatt nem tudtak jó tempót diktálni az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a Ferrari versenyzői.
A melbourne-i futam első köreiben mind Fernando Alonso, mind Kimi Räikkönen küszködött az F14 T kódjelű versenygép teljesítményével, autóikban ugyanis nem működött megfelelően a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K).
Ez főképp Alonsónak került sokba, aki az első körben pozíciót veszített a force indiás Nico Hülkenberggel szemben, majd az első etapban be is ragadt a német mögé.
A Ferrari verseny után mélyreható vizsgálatokba kezdett, hogy kiderítse, miért nem működött megfelelően a hibrid technológia. Az olasz istálló végül megállapította, egy szoftveres hiba okozta a galibát.
A Technikai Szabálykönyv 3-as függeléke kimondja, a versenyzők csak akkor használhatják a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, ha autóik elérték a 100 km/h-s sebességet. Amennyiben ez megtörténik, a FOM és az FIA által irányított ellenőrző rendszer regisztrálja az adott versenygépet.
Egy szoftveres gubanc miatt azonban a Ferrari versenyzőit nem regisztrálta a rendszer, amikor azok elérték a 100 km/h-s sebességet, az MGU-K technológia tehát nem aktiválódott.
Két kör után Alonso és Räikkönen manuálisan indította el a hibrid rendszert, ám az még ezt követően sem működött megfelelően.
Az első kerékcserék után a rendszer újraindította magát, így a Ferrari versenyzői a futam hátralévő részében már teljesen működőképes rendszerrel dolgozhattak.
Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint a történtek után változtattak a Ferrari szoftverének vezérlőegységén, így nem kell attól tartani, hogy a Maláj Nagydíjon hasonló problémák ütik fel a fejüket.