Mivel a szűk pályán eleve nehézkesnek ígérkezik az előzés, sokan abban bíztak, az utolsó, padlógázas döntött kanyar a DRS-sel együtt lehetőséget kínál majd a pilótáknak.
A számítógépes szimulációk azt mutatták, hogy a 678 méteres célegyenes mellé a padlógázas döntött kanyar egy 340 méteres padlógázas szakaszt tesz lehetővé a versenyzőknek.
A kanyar annyira dől – egészen pontosan 18 fokban –, hogy a versenyautókra elegendő terhelés hat ahhoz, hogy a kanyarban nyitva legyenek a hátsó szárnyak. Az FIA viszont úgy döntött, az első Holland Nagydíjon inkább a biztonságra játszik, ezért csak a kanyar után engedélyezi a DRS-használatot.
„Ez az FIA döntése. Egyszerűen szeretnék látni, hogy megy majd idén, és szeretnének valós adatokat gyűjteni” – mondta a verseny főszervezője, a korábbi F1-es pilóta, Jan Lammers.
„Nem vállalnak semmilyen kockázatot, és ez érthető is, hiszen 36 év után ez lesz az első verseny itt.”