A versenyzők nem használhatják majd az állítható hátsó szárnyat az alagútban, a hétvégi Monacói Nagydíjon, miután az FIA úgy ítélte meg, hogy az eszköz ezen részen történő használata valóban veszélyes lehet a szabadedzésen és az időmérőn.
A versenyzők nem használhatják majd az állítható hátsó szárnyat az alagútban, a hétvégi Monacói Nagydíjon, miután az FIA úgy ítélte meg, hogy az eszköz ezen részen történő használata valóban veszélyes lehet a szabadedzésen és az időmérőn.
Mindezt az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting erősítette meg, aki jelezte, hogy az utcai ring 1350-ik illetve 2020-ik métere között – ami az alagutat jelenti – nem aktiválható a hátsó szárny csütörtökön illetve szombaton.
Az edzéseken és az időmérőn minden más helyen lehet használni a hátsó szárnyat, azonban a versenyen csak a célegyenesben lesz aktiválható a DRS, mert a szakértők egyetértettek azzal, hogy annak használata a gyors jobbosban, az alagútban, túlságosan veszélyes lenne.
Az FIA azonban megerősítette, hogy nem tiltják be totálisan a mozgatható hátsó szárnyat a hétvégi versenyen, jóllehet korábban az is felmerült, hogy azt nem lehet majd használni a Monte-Carlói Nagydíjon.