Tiszta vizet öntött a pohárba a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), megtiltotta ugyanis a DRS-rendszer használatát sárga zászlós jelzésnél – a gyakorlatot már a múlt hétvégi Brit Nagydíjon alkalmazta a versenyirányítás.
Tiszta vizet öntött a pohárba a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), megtiltotta ugyanis a DRS-rendszer használatát sárga zászlós jelzésnél – a gyakorlatot már a múlt hétvégi Brit Nagydíjon alkalmazta a versenyirányítás.
A döntés azt követően született meg, hogy az Európa Nagydíjon Michael Schumacher harmadik helye veszélyben került, mivel a hétszeres világbajnok közvetlenül a leintés előtt állított a hátsó szárny meredekségén, noha sárga zászlókat lengettek a pályán baleset miatt.
A versenybírók meghallgatták az érintette, és nem szabtak ki büntetést, mivel a német versenyző – bár valóban használta a DRS-rendszert – jelentősen lassított a tempón a veszélyes pályaszakaszon.
Az FIA azonban az esetet követően tiszta vizet öntött a pohárba, hiszen írásos szabály mindezidáig nem rendelkezett arról, miképp kell eljárni a DRS-rendszerre vonatkozóan, amikor sárga zászlós jelzés van érvényben.
Silverstone-ban azonban az FIA állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting arról tájékoztatta a versenyzőket, mostantól látható jelét kell mutatni annak, hogy a veszélyes pályaszakaszon valóban visszavesznek, a KERS –illetve DRS-rendszer mellőzését kéri tehát.
A vasárnapi Brit Nagydíjon aztán a félreértések elkerülése végett az FIA kifejezetten megtiltotta az állítható hátsó szárny használatát, amikor Pastor Maldonado és Sergio Perez összeütközött a futam első szakaszában.