A Ferrari Forma-1-es csapatának főtervezője, Nikolas Tombazis a minap egy interjúban bevallotta, nem lesz egyszerű visszaköltözniük felújított maranellói szélcsatornájukba.
A Ferrari Forma-1-es csapatának főtervezője, Nikolas Tombazis a minap egy interjúban bevallotta, nem lesz egyszerű visszaköltözniük felújított maranellói szélcsatornájukba.
Az olasz istálló már évek óta szenvedett szélcsatornája miatt, így végül úgy döntött, komoly fejlesztésekbe kezd. Amíg a munkát elvégzik, addig a Ferrari a Toyota kölni létesítményben folytatja autói fejlesztését – így a 2014-es modell előkészületei is itt zajlanak.
Amin elkészül az új szélcsatorna, a maranellói gárda hazaköltözik – ez azonban Nikolas Tombazis szerint bonyodalmakkal járhat.
„Mindig jár némi kockázattal, ha változtatunk a szélcsatornán, szóval igen, lehet” – mondta a szakember, amikor az Autosport című brit szaklap afelől érdeklődött, veszélybe kerülhet-e a 2014-es versenygép fejlesztése az átállás miatt.
„Ideális esetben már elkészültünk volna a szélcsatornával, és otthon folytatnánk a munkát. Ez most nem a legideálisabb helyzet, de alaposan mérlegeltünk – ha késlekedtünk volna, csak halogattuk volna a probléma megoldását. Úgy gondoltuk tehát, az a legfontosabb, hogy mihamarabb elvégezzük ezt a munkát. Minél hamarabb kész, annál jobb. Úgy döntöttünk, megcsináljuk most, noha elé nagy nyomás nehezedik ránk a 2013-as és 2014-es projektek miatt.”
Tombazis elárulta azt is, szükség volt a létesítmény fejlesztésére, jelenleg ugyanis jelentős lemaradásban vannak e tekintetben riválisaikhoz képest.
„Nem titok, hogy egy nagyon fontos fejlesztést hajtunk végre. Olyan dolog ez, amit nem halogathatunk. Nagyobb nyomás nehezedik így ránk, ráadásul egy külső szélcsatornát kell használnunk addig, amíg nem készülünk el. Fontos, hogy előrelépjünk ezen a területen, mert néhány riválisunk már rendkívül magas szinten jár szélcsatorna-ügyileg.”