Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, az előttünk álló idényben három versenyhelyszínen is eltérő formátum szerint dolgozik majd a száguldó cirkusz mezőnye.
A legfrissebb információk szerint Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban a szombati időmérő edzést egy sprintfutam váltja, melynek eredménye határozza meg a vasárnapi főverseny rajtsorrendjét.
A főbb kérdésekben a csapatok már megállapodtak: a bahreini előszezoni teszteken többször is egyeztettek a felek, ám nem mindennel kapcsolatban sikerült dűlőre jutni.
A legfőbb kérdés, hogy hogyan fedezik majd az extra költségeket, hiszen a sprintfutamok esetében természetesen nagyobb esély van az autótörésre, mint egy szokványos időmérőn.
Úgy tudni, az F1 felajánlotta a csapatoknak, hogy bizonyos mértékben állja a plusz költségeket, a hírek szerint azonban vannak csapatok, melyek több pénzt szeretnének.
Egyes források tudni vélik, ezek az istállók a felajánlott összeg háromszorosát kérnék el, nagyságrendileg 1 millió dollárt.
Ehhez a csapatok egyhangú beleegyezésére volna szükség, ám a kisebb csapatok vonakodnak, szerintük ugyanis ezáltal a nagyobb istállók teljesítménybeli előnyhöz jutnának.
Mivel még nincs egyetértés a kérdésben, az F1 vezetői – köztük Stefano Domenicali elnök-vezérigazgató –, valamint a csapatok képviselői a Bahreini Nagydíj hétvégéjén újra tárgyalóasztalhoz ülnek.
Ha sikerül megállapodni, a sprintfutamokra vonatkozó szabályváltozásokról már a következő napokban voksolhatnak.
Ezek a rövidebb versenyek egyébként nagyjából 100 km-esek lennének, és a jelenlegi információk szerint a top 3-ban végző versenyzők pontokat is kapnának: a győztes 3, a második helyezett 2., a harmadik helyen befutó pilóta pedig 1 ponttal gazdagodna.