Az Indiában használt első terelőszárny továbbfejlesztett változatával érkezik a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjra a Ferrari alakulata – erősítette meg a maranellói gárda technikai igazgatója, Pat Fry.
Az Indiában használt első terelőszárny továbbfejlesztett változatával érkezik a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjra a Ferrari alakulata – erősítette meg a maranellói gárda technikai igazgatója, Pat Fry.
Mint ismert, az olasz istálló mindent megtesz azért, hogy bombaformában kezdhesse meg a 2012-es idényt, így már most számos újítást pályára visznek. Ezek közé tartozik egy vadonatúj fejlesztésű első szárny is, mely konstrukciót a Red Bull RB7-eséről lestek el az olaszok.
A szárnyat már az Indiai Nagydíjon is pályára vitte a Ferrari, Felipe Massa és csapata azonban bizarr problémával találta szemben magát, hiszen az új elem olyannyira meghajlott nagy tempónál, hogy véglapjaival gyakorlatilag felszántotta az aszfaltot.
A gárda technikai igazgatója, Pat Fry mindazonáltal elárulta, nem a tervezéssel, sokkal inkább a szárny minőségével volt probléma, így Massa és csapattársa, Fernando Alonso Abu Dhabiban az új szárny egy továbbfejlesztett változatát viheti majd pályára.
A Ferrari nyíltan elismerte, hogy bizonyos trükköket ellestek a Red Bulltól az új első szárny tervezésekor.
„Azt gondolom, teljesítmény szempontjából a legnagyobb előrelépést az első szárnnyal tettük meg az elmúlt versenyeken – az új elemet először Korában próbáltuk ki, majd mindkét autót felszereltük vele Indiában” – fogalmazott Fry.
„Ez egy nagyon érdekes fejlesztés számunkra, hiszen megváltoztatja az autó karakterisztikáját, és meglehetősen izgalmas kihívás, hogy megértsük, miképp tudjuk a legtöbbet kihozni belőle, ráadásul rövidtávon segített nekünk a teljesítmény tekintetében.”
„Az Indiában használt szárnnyal voltak bizonyos minőségi problémák, de ugyanezt a megoldást pályára visszük Abu Dhabiban is, noha sokat dolgoztunk azon, hogy bizonyos szempontból elvégezzünk néhány módosítást, miután láttuk, miképp viselkedett a legutóbbi versenyen. Mindkét versenyzőnk kipróbálja majd a szárnyat az előttünk álló hétvégén.”
A Ferrari számára tavaly nem hozott szerencsét a Yas Marina versenypálya, Fernando Alonso ugyanis elveszítette a világbajnoki címet Sebastian Vettellel szemben.
Pat Fry elárulta, ezúttal nem okoz majd problémát az előzés az ultramodern versenypályán – köszönhetően a két DRS-zónának.
„Tavaly – mint ahogy azt a saját kárunkon meg is tanultuk – nagyon nehéz volt előzni ezen a pályán” – magyarázta a technikai igazgató.
„Idén viszont eddig nagy változásokat láthattunk, köszönhetően több tényezőnek, beleértve a DRS-t. Bizonyos esetekben az előzési zóna nem volt elég hosszú, és ezt kétségtelenül orvosolni kell a jövő évre, habár más pályákon meglehetősen egyszerű volt megelőzni egy másik autót.”
„Tehát biztos vagyok abban, hogy a két DRS-zónával ezen a hétvégén könnyebb lesz az előzés, mint 2010-ben, de amíg nem hajtunk ki a pályára, addig nehéz megmondani, mennyivel is lesz egyszerűbb a dolog.”
„Továbbra is olyan keményen nyomjuk, amennyire csak tudjuk. Nagyjából ugyanazt várjuk ettől a hétvégétől is, mint az elmúlt néhány versenytől: ha sikerül mindent összeraknunk, mint ahogy tettük azt Indiában Fernandóval, akkor jó esélyünk lehet arra, hogy dobogóra álljunk.”