Trükközni fog kipufogójával a McLaren - F1VILÁG.HU

Trükközni fog kipufogójával a McLaren

HIRDETÉS

A McLaren vezetése megerősítette, hogy a pénteken bemutatott autóján látható kipufogó nem a végleges verzió, és több új megoldással is kísérletezni fognak az elkövetkezendő teszteken, hogy megtalálva a legjobbat, eredményesen kezdhessék meg az idei évet a Forma-1-ben.


A McLaren vezetése megerősítette, hogy a pénteken bemutatott autóján látható kipufogó nem a végleges verzió, és több új megoldással is kísérletezni fognak az elkövetkezendő teszteken, hogy megtalálva a legjobbat, eredményesen kezdhessék meg az idei évet a Forma-1-ben.

A wokingi bázisú alakulat pénteken rántotta le a leplet új versenygépéről, ami számos újítást tartalmazott, ám a kipufogórendszer környékén semmi látható újdonság nem volt, ami nem csoda, hiszen egy műanyag verzió kapott helyet a bemutató autón, hogy a riválisok elől a legvégsőkig rejtve maradjanak a legújabb fejlesztések.

A McLaren főmérnöke, Tim Goss megerősítette, hogy az autó teljesen másképpen fog kinézni, mikor először pályára gördül majd a csütörtökön megkezdődő második téli tesztprogramon Jerezben.

A szakember ugyan nem árult el részleteket, de elmondta, hogy a kipufogó környékén komoly változások lesznek, jóllehet nagy valószínűséggel a csapat nem másolja le a Renault-féle elöl kivezetett kipufogórendszert, noha egyesek szerint az oldalszekrény alján kialakított csatorna a kipufogógázok elvezetését szolgálhatja.

„Akik a tavalyi évben benne voltak a Forma-1-ben, nem lepődhetnek meg azon, hogy a kipufogó megoldások komolyan kihatnak az autók teljesítményére” – magyarázta a szakember a mai bemutatón Berlinben.

„Senki számára nem lesz meglepő, hogy az a kipufogó-megoldás, amit a mai napon az autón bemutattunk, nem az lesz, amivel tesztelni és versenyezni szándékozunk. Feltűnnek majd különböző megoldások más autókon, ahogy mi is kísérletezni fogunk újításokkal.”

Goss azt is elmondta, hogy a következő két teszten az lesz a fő feladatuk, hogy minél jobban megismerkedjenek az autóval, megértsék annak működését és viselkedését, majd csak azt követően fognak rámenni arra, hogy a lehető legtöbb teljesítményt hozzák ki az aktuális csomagból az utolsó tesztnek helyet adó Behreinben.

A Ferrari és a Sauber kivételével eddig az összes csapat az úgynevezett húzó-rudas (pull-rod) hátsó felfüggesztés mellett döntött, amit a Red Bull Racing már 2009 óta használ.

A McLaren azonban nem azért döntött a trendi felfüggesztés mellett, mert másolni akarta a többieket, sokkal inkább az volt az oka a váltásnak, hogy a Red Bull-féle felfüggesztéssel aerodinamikailag hatékonyabbá tudták tenni az új autó hátsó részét.

Hirdetés

„Minden lehetőséget kielemeztünk. Lehet azt mondani, hogy a pull-rod a trendi mostanában, de a trend kedvéért egyetlen ötletet sem akarunk követni” – folytatta Goss.

„Elsődlegesen azért döntöttünk a pull-rod mellett, mert azt követelte meg az autó hátuljának aerodinamikája. Mindkét megoldást vizsgáltuk, és megnéztük azt is, hogy mit tudunk kihozni a húzó-rudas (push-rod) felfüggesztésből. Azonban mindent egybevéve, a pull-rod egy sokkal jobb megoldásnak bizonyult.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Trükközni fog kipufogójával a McLaren
Sainz már most tudja, min akar változtatni az autón az időmérőre
Ötszörös pénzt fizet a fogadóiroda Norris sprintgyőzelmére! (x)
Ekkor lesz a kínai sprintfutam és időmérő szombaton
Horner: Korai még Ricciardo jövőjéről dönteni
Az Audi már most tényező az F1-es versenyzői piacon

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!