A McLaren vezetése megerősítette, hogy a pénteken bemutatott autóján látható kipufogó nem a végleges verzió, és több új megoldással is kísérletezni fognak az elkövetkezendő teszteken, hogy megtalálva a legjobbat, eredményesen kezdhessék meg az idei évet a Forma-1-ben.
A McLaren vezetése megerősítette, hogy a pénteken bemutatott autóján látható kipufogó nem a végleges verzió, és több új megoldással is kísérletezni fognak az elkövetkezendő teszteken, hogy megtalálva a legjobbat, eredményesen kezdhessék meg az idei évet a Forma-1-ben.
A wokingi bázisú alakulat pénteken rántotta le a leplet új versenygépéről, ami számos újítást tartalmazott, ám a kipufogórendszer környékén semmi látható újdonság nem volt, ami nem csoda, hiszen egy műanyag verzió kapott helyet a bemutató autón, hogy a riválisok elől a legvégsőkig rejtve maradjanak a legújabb fejlesztések.
A McLaren főmérnöke, Tim Goss megerősítette, hogy az autó teljesen másképpen fog kinézni, mikor először pályára gördül majd a csütörtökön megkezdődő második téli tesztprogramon Jerezben.
A szakember ugyan nem árult el részleteket, de elmondta, hogy a kipufogó környékén komoly változások lesznek, jóllehet nagy valószínűséggel a csapat nem másolja le a Renault-féle elöl kivezetett kipufogórendszert, noha egyesek szerint az oldalszekrény alján kialakított csatorna a kipufogógázok elvezetését szolgálhatja.
„Akik a tavalyi évben benne voltak a Forma-1-ben, nem lepődhetnek meg azon, hogy a kipufogó megoldások komolyan kihatnak az autók teljesítményére” – magyarázta a szakember a mai bemutatón Berlinben.
„Senki számára nem lesz meglepő, hogy az a kipufogó-megoldás, amit a mai napon az autón bemutattunk, nem az lesz, amivel tesztelni és versenyezni szándékozunk. Feltűnnek majd különböző megoldások más autókon, ahogy mi is kísérletezni fogunk újításokkal.”
Goss azt is elmondta, hogy a következő két teszten az lesz a fő feladatuk, hogy minél jobban megismerkedjenek az autóval, megértsék annak működését és viselkedését, majd csak azt követően fognak rámenni arra, hogy a lehető legtöbb teljesítményt hozzák ki az aktuális csomagból az utolsó tesztnek helyet adó Behreinben.
A Ferrari és a Sauber kivételével eddig az összes csapat az úgynevezett húzó-rudas (pull-rod) hátsó felfüggesztés mellett döntött, amit a Red Bull Racing már 2009 óta használ.
A McLaren azonban nem azért döntött a trendi felfüggesztés mellett, mert másolni akarta a többieket, sokkal inkább az volt az oka a váltásnak, hogy a Red Bull-féle felfüggesztéssel aerodinamikailag hatékonyabbá tudták tenni az új autó hátsó részét.
„Minden lehetőséget kielemeztünk. Lehet azt mondani, hogy a pull-rod a trendi mostanában, de a trend kedvéért egyetlen ötletet sem akarunk követni” – folytatta Goss.
„Elsődlegesen azért döntöttünk a pull-rod mellett, mert azt követelte meg az autó hátuljának aerodinamikája. Mindkét megoldást vizsgáltuk, és megnéztük azt is, hogy mit tudunk kihozni a húzó-rudas (push-rod) felfüggesztésből. Azonban mindent egybevéve, a pull-rod egy sokkal jobb megoldásnak bizonyult.”