Az elmúlt hetekben több csapat is egyeztetéseket folytatott az FIA-val, mivel felmerült a gyanú, hogy egy csapat a versenyhétvége során módosítja az autó első részének hasmagasságát – különösen a „T-tray” néven ismert elemet – a kvalifikáció és a verseny között.
Bár ez a trükk jelentős aerodinamikai előnyt jelentene, lehetővé téve az autó beállításainak optimalizálását az időmérő alacsony üzemanyag-mennyisége és a verseny hosszabb távú, nehezebb üzemanyag-terhelése között, ez egyértelműen sértené a Forma-1 technikai szabályzatát. A szabályok egyértelműen tiltják, hogy a parc fermé körülmények között az autó aerodinamikai konfigurációján módosítsanak, kivéve az első szárnyat.
A gyanú szerint az egyik csapat találhatott egy módot arra, hogy a hasmagasságot belsőleg, akár a pilótafülkéből módosítsák, vagy egy szerelő beavatkozásával a verseny előtti rutinmunkák során.
Az FIA ugyan nem talált egyértelmű bizonyítékot arra, hogy az említett csapat ténylegesen alkalmazta volna ezt a trükköt, de megerősítette, hogy az Amerikai Nagydíjtól kezdve szigorítják az első „előke”ellenőrzési eljárásait.
Egy FIA-képviselő nyilatkozott is a PlanetF1.com című internetes lapnak: „Bármilyen módosítás az első „előke” hasmagasságán parc fermé körülmények között szigorúan tilos a szabályzat értelmében.”
„Bár nem kaptunk jelzést arról, hogy bármely csapat ilyen rendszert alkalmazott volna, az FIA továbbra is éber, és folyamatosan törekszik a sport szabályainak szigorúbb betartatására.”
„Ennek részeként eljárásbeli változtatásokat vezettünk be annak biztosítására, hogy az első „előke” hasmagasságát ne lehessen könnyen módosítani. Egyes esetekben akár lezárást is alkalmazhatunk a szabályok betartásának további biztosítása érdekében.”
Nyitókép: Tóth Zsombor