A Ferrari és a Renault KERS-rendszerét szállító Magneti Marelli szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hibát követett el akkor, amikor megalkotta a hibrid technológia költségeire vonatkozó szabályokat, azok ugyanis véleményük szerint nem egyértelműek.
A Ferrari és a Renault KERS-rendszerét szállító Magneti Marelli szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hibát követett el akkor, amikor megalkotta a hibrid technológia költségeire vonatkozó szabályokat, azok ugyanis véleményük szerint nem egyértelműek.
A vállalat képviseletében Roberto Dalla úgy fogalmazott, tisztázni kellene a kinetikus energia-visszanyerő rendszer költségeivel kapcsolatos regulákat.
A jelenlegi szabályok szerint 1 millió euró költhető a rendszerre, illetve további 4 millió fordítható kutatásra, valamint fejlesztésre.
A Magneti Marelli szerint azonban nem világos, hogy ez az összeg csapatonként értendő, vagy pedig a gyártók globálisan fordíthatnak ennyit a rendszer fejlesztésére.
„Elég gyengén fogalmazták meg a szabályokat” – nyilatkozta a vállalat motorsport-igazgatója, Roberto Dalla.
„Nem világos, hogy ez az 5 millió euró a globális megoldásra értendő, vagy pedig külön-külön minden egyes csapatra.
A Magneti Marellin kívül a Mercedes szállít KERS-rendszert a Forma-1-be az ide évben: a német vállalat saját gyári csapatán kívül a McLarent és a Force Indiát is ellátja a hibrid technológiával, tehát összesen három istállót.