Friss hírek

Új bukóteret kap a második sikán Monzában

A Forma-1-es versenyzők még éppen időben, két héttel a szeptember 8-án megrendezésre kerülő Olasz Nagydíj előtt érvényre juttatták akaratukat, így biztonsági okok miatt átalakításra kerül a második sikán Monzában, értesült a hírről az Autosport magazin.

A Forma-1-es versenyzők még éppen időben, két héttel a szeptember 8-án megrendezésre kerülő Olasz Nagydíj előtt érvényre juttatták akaratukat, így biztonsági okok miatt átalakításra kerül a második sikán Monzában, értesült a hírről az Autosport magazin.

A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) közvetlenül a tavalyi verseny után nemtetszését nyilvánította ki az olasz pálya biztonsága miatt, ugyanis nehezményezte, hogy Monza üzemeltetői nem veszik figyelembe kéréseiket és nem hajlandóak javítani az egyik leggyorsabb pálya biztonságán.

A helyzeten az sem segített, hogy a pálya képviselői nem jelentek meg a versenyzők által összehívott megbeszélésen. A GPDA arra kérte a pálya üzemeltetőit, hogy a második sikán bukóterét a biztonság javítása érdekében aszfaltozzák le. A versenyzők azóta harcban állnak az üzemeltetőkkel, és a GPDA két héttel az Olasz Nagydíj előtt hivatalosan is felszólította az illetékeseket a módosítások elvégzésére.

Bár a versenyzők azt is el szerették volna érni, hogy változtassanak a második sikán vonalvezetésén, a pálya üzemeltetői megerősítették, készen állnak kicserélni a kavicságyat aszfaltozott bukótérre még az idei verseny előtt.

Jarno Trulli, aki kulcsszerepet kapott a megbeszélésekben, az Autosportnak megerősítette, hogy a versenyzőket már értesítették a változásról.

“Beszéltem a monzai pálya igazgatójával a hétvégén, aki megerősítette, hogy a második sikánban lévő bukóteret leaszfaltozzák” – mondta Trulli. “Már ez is valami.”

Több versenyző is örömmel fogadta a változtatás hírét, köztük David Coulthard is, aki szerint az aszfaltozott bukótér sokkal biztonságosabbá teszi a második sikánt, mert ha valaki megpördül, gyorsabban meg tud majd állni.

“Bármi, ami növeli a biztonságot, jó dolog” – mondta David az Autosportnak. “Tény, hogy az aszfalt jobban lelassítja az autókat, mint a kavics. A régi teória, miszerint az autó megfeneklik a kavicságyban, jó dolog, de a modernkori, kis hasmagasságú autók nagy sebességnél könnyedén visszapattanhatnak arról.”

Annak ellenére, hogy örül a változtatásnak, Coulthard úgy gondolja, a GPDA-nak még keményebben kell harcolnia, hogy elérje, változtassák meg a második sikán vonalvezetését, vagy cseréljék le a magas kerékvetőit.

“Az aszfalt már előrelépés, de mást is kellene tenni. Még az is jó lenne, ha lecserélnék a magas kerékvetőket. El tudja valaki képzelni, mi van akkor, ha valaki átszáguld a két Lesmoson, és rádobja az autóját a magas kerékvetőkre? Az könnyen megrongálhatja az autó felfüggesztését, és azt egészen addig nem veszi észre az ember, míg 200 mérföldes sebességről el nem kezd lassítani az Ascari előtt. Az pedig már késő, a baj megtörtént.”

Monza üzemeltetőinek nincs egyszerű dolguk, ha komolyabb változtatást szereznének eszközölni a pálya vonalvezetésén, ugyanis a ring körüli fákhoz nem nyúlhatnak, mert azokat védi a törvény.

A versenyzők a mai nap megkezdik a tesztelést Monzában, ahol azt is kiderítik, milyen változtatásokra lenne szükség a jövőben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Ajánlott híreink
Új bukóteret kap a második sikán Monzában
Verstappen: Egy Mercedesszel is 2 tizeddel gyorsabb lennék Hamiltonnál
Marko: Gasly nem megy az Alpine-hoz, de a Red Bullhoz se
Rosberg nem akar F1-es csapatfőnök lenni
Ajánlott híreink

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!