A Forma-1 hivatalos beszállítója az idei szezonban öt száraz pályás gumiabronccsal rendelkezett, amelyeket a C1-C5 skálán helyeztek el a legkeményebbtől a legpuhábbig. Minden versenyhétvégén ezek közül került ki az a három keverék, amit a Pirelli a pálya karakterisztikáit figyelembe véve a legalkalmasabbaknak talált. Azonban októberben, az Amerikai Nagydíjon a mezőny kipróbálhatott egy jelöletlen keveréket is, amiről akkor még a csapatok is csak kevés információval rendelkeztek. Mint kiderült, a Pirelli ezt az új típust a második legkeményebb keverékének szánja, amit jövőre használhatnak a csapatok.
„Új C1-es típussal álltunk elő, szóval a jelenlegi C1-es már nem a C1 nevet viseli. Az új több tapadást biztosít. Ezt az új típust teszteltük Texasban. Az Eddigi C1-est innentől C0-nak hívjuk, így jövőre hat keverékkel fogunk rendelkezni. A többi négy is új struktúrát kap, de azok a keverékek nem változnak” – fogalmazott Simone Berra.
A Pirelli szakembere hozzátette, a legkeményebb keveréket valószínűleg Silverstone-ban, Szuzukában és Katarban, tehát a magas átlagsebességű, nagy oldalterheléssel járó versenypályákon használja majd a mezőny.