A 2021-es szabályokat apróbb részleteiben módosították, illetve kiegészítették pénteken: az új regulák főként a biztonság növelésének érdekében születtek. A 2019-ben, Belgiumban történt tragikus F2-es baleset után természetesen cél, hogy az autók sebezhető pontjain javítani tudjanak.
Adam Baker, az FIA biztonsági igazgatója tavaly az F1Világ.hu-nak elmondta, a Forma-1 biztonságának jelenleg leggyengébb pontja a „T-ütközés”, vagyis az, amikor egy autót oldalról talál el egy másik.
A szabálymódosítások során ezt is figyelembe vette a Motorsport Világtanács, és az autók karosszériáján szeretnének erősíteni.
Az autók minimum súlya 7 kilogrammal fog nőni a következő évtől, ezzel pedig azt a lehetőséget biztosítják a csapatok számára, hogy megerősítsék az autók kasztniját – ezáltal a törésteszteket is nagyobb bizonyossággal tudják majd teljesíteni.
A Motorsport Világtanács megerősítette, hogy drasztikus fejlesztéseket vezetnek be annak érdekében, hogy erősítsék a kasztnit és ezáltal az energiaelnyelésben jelentős javulásokat érjenek el az elölről, oldalról, valamint hátulról érkező becsapódások esetén.
Kötelezővé teszik a kötőelemeket a hátsó szárny és a hátsó ütközőszerkezetek esetén, emellett további fejlesztések lesznek az elektromos biztonság javítása érdekében, valamint az első szárnyprofilok is változni fognak. Ezáltal kevesebb kompromisszumra lesz szükség azon célkitűzések elérése érdekében, hogy az autók szorosabban tudják követni egymást.
További változások lesznek az első szárnyak véglapjain, a kasztni felső részén, a hátsó szárnyak véglapjain, hogy ezáltal a csapatok több reklámfelületet kapjanak.
A testület döntést hozott arról is, hogy 2021 és 2023 között a Kulite lesz a hivatalos beszállítója az erőforrások nyomás- és hőmérsékletszenzorainak.
A Motorsport Világtanács továbbá megállapodott arról is, hogy a 2021-es évtől bevezetendő költséglimit betartása érdekében a csapatokat távolról, valamint telephelyeiken is monitorozhatják majd az erre kijelölt ellenőrök.