2018-ban egy új szoftver segíti a Forma-1 kizárólagos gumiszállítóját, a Pirellit abban, hogy kiválassza megfelelő gumikeverékeit a versenyhétvégékre, és több stratégiai lehetőséget kínáljon a csapatoknak.
Az olasz gumigyártó különféle szimulációkat végez annak érdekében, hogy megtalálja a három legmegfelelőbb gumikeveréket egy adott versenyhétvégére – a Pirellinél azt szeretnék, ha a versenyeken legalább két kerékcsere lenne a jellemző versenyzőnként.
A gumiszállító szoftverébe pedig betáplálják a barcelonai teszteken gyűjtött adatokat is.
„Most már egy igazán remek eszköz áll rendelkezésünkre, egy szoftver, melyet a tél folyamán hoztunk létre, hogy megfelelően kombináljon a három felhasználható gumikeveréket egy adott hétvégére” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola.
„Ez a szoftver számos stratégiai lehetőséget ad ki a versenyek bizonyos időszakaiban. Mindig azt a három vegyületet választjuk ki, mely a legtöbb stratégiai lehetőséget kínálja. Természetesen a cél általában 2 kerékcsere, de persze nem csupán erről van szó. Kombináljuk ezt azzal is, hogy milyen gumiválasztással érhetjük el a legtöbb taktikázási lehetőséget, hogy több akciót láthassunk a pályán.”
„Ez a szoftver egy eszköz ahhoz, hogy gyorsan végezzünk összehasonlításokat, de persze megfelelő számokat kell betáplálnunk. Ha jó adatokat sikerül összegyűjteni, folyamatosan frissíteni tudjuk, hogy új szimulációkat tudjunk elvégezni, és dönthessünk a gumikeverékek kiválasztásáról.”
„Ez most egy új rendszer. Volt már egy korábban is, de ezzel több információt tudunk számításba venni. Sokkal jobb és reprezentatívabb eredményeket tudunk kapni általa. Ez a modell jóval erősebb, jóval szolidabb.”
A Pirelli szerint az sem kizárt, hogy egyes helyszíneken nem egymással „szomszédos” gumikeverékeket használhatnak a csapatok. Hogy lesz-e „ugrás” a vegyületek között, azt a köridőbeli különbségek döntik majd el.
„Ha felfedezzük, hogy például a lágy, a szuperlágy és az ultralágy túl közel van egymáshoz, akkor másképp dönthetünk, mint például Kínában, ahol a közepes, a lágy és a szuperlágy volt elérhető. Fontos, hogy begyűjtsük a köridőbeli különbségeket a keverékek között, hogy döntsünk a gumiválasztásról.”
„Ha megerősítést nyer az, amit láttunk Abu Dhabiban [a novemberi teszten], miszerint a lágy és a szuperlágy között 0,6, a szuperlágy és az ultralágy között 0,4 másodperc a különbség, akkor ettől függően finomhangolásokat tudunk végezni a gumiválasztást illetően, és a lehető legjobb kombináció mellett tehetjük le a voksunkat.”