Mint ismert, Hamiltont és Leclerc-t azért zárták ki az amerikai versenyt követően, mert autóik kopólemeze a megengedettnél jobban elhasználódott. A Mercedes versenyzője egy 2., míg Leclerc egy 6. helytől volt kénytelen búcsúzni. Az FIA ellenőrei emellett Max Verstappen és Lando Norris versenyautóját is megvizsgálták, azoknál azonban mindent rendben találtak.
Lewis Hamilton azonban Mexikóban arról beszélt, biztos információja van arról, hogy számos egyéb versenyautó is megbukott volna a teszten, ha az FIA felügyelői elkezdik vizsgálni őket, míg Max Verstappen arról beszélt, a logikus az lett volna, ha az ellenőrzéseken megbukott csapatok mindkét autóját kivizsgálják.
Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss most a Sky Sports F1 televíziónak adott interjújában árulta el, valójában eredetileg csak Leclerc és Hamilton autóját akarták ellenőrizni, mégpedig azért, mert a szövetség által telepített szenzorok alapján ezek a versenygépek jelentős mértékben pattogtak a verseny során.
“Két autót választottunk ki averseny utáni ellenőrzésre, és át is vizsgáltuk azokat” – mondta a szakember. “Az ellenőrzés időbe telik, és megállapítottak, hogy nem feleltek meg a szabályoknak. Ez pedig aggodalommal töltött el bennünket.”
“Szerettük volna megérteni, hogy a probléma szisztematikus-e, és köze van-e aversenyhez vagy a futam körülményeihez. Szóval úgy döntöttünk, hogy kiválasztunk még két csapatot, és kiválasztottunk két másik autót, Verstappenét és Norrisét, és ellenőriztük ezeket.”
“Miután ellenőriztük ezt a két autót, megállapítottuk, hogy megfelelnek a határértéknek, és minden rendben volt velük.”
Az FIA ezután elégedett volt a vizsgálatok eredményeivel, egyes vélekedések szerint azonban az 50 százalékos bukási ráta alapján a szövetségnek a teljes mezőnyt ellenőriznie kellett volna. Goss viszont el árulta, ez nem lett volna lehetséges.
“Több ez annál, minthogy bedugjunk egy vonalzót és egy mélységmérőt egy lyukba, és megmérjük a kopólap vastagságát. Gyakorlatilag szét kell szerelnünk az autót. Az ellenőrzés mintegy fél órát vesz igénybe. Ha két csapatunk csinálja, akkor is 5 órába telik minden autót ellenőrizni – ami után még jelentjük azokat a versenybíróknak. És lehet, hogy a verseny végeredménye 6, 7, vagy 8 órával a futam leintése után született volna meg. Nem gondolom, hogy ez elfogadható a sport számára.”