Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt már, az F1 csapatai megállapodtak abban, hogy az előttünk álló idényben három helyszínen is mintegy 100 km-es sprintfutamok váltják majd a hagyományos időmérő edzéseket.
A tervek akkor arról szóltak, hogy Montrealban, Monzában és Interlagosban tartanának sprintversenyt szombaton, a versenyzők, illetve a csapatfőnökök pedig a héten, Bahreinben tovább egyeztettek a témáról.
A legfrissebb hírek szerint Kanada helyett Silverstone-ban próbálják majd ki először az új formátumot. Ennek megfelelően péntek délután tartanának egy időmérőt, ennek eredménye határozná meg a szombat délutáni sprintfutam rajtsorrendjét.
A sprintverseny mintegy 100 km-es lenne – vagy legalábbis a főverseny egyharmada, és mintegy 25-28 percig tartana. A legfrissebb hírek szerint a legjobb 3 helyezettnek osztanának néhány pontot. Hogy pontosan mennyit, arról még nincs végleges döntés, ám úgy tudni, a győzelemért 4, a második helyezésért 3, a harmadik helyezésért pedig 2, vagy 1 egység járna.
A BBC értesülései szerint a DRS-rendszer használatán is változtatnának. A sprtinfutamon nem 1 másodpercen, hanem 1,5 másodpercen belülre kellene kerülni az elöl haladóhoz képest.
A hírek szerint az érintettek az alapvető kérdésekben megállapodtak már, ám a javaslat még nincs kőbe vésve, tovább egyeztetéseket terveznek.
Megoldást kell még találni a parc ferme szabályaira is, mely gátat szab annak, hogy a csapatok hozzányúljanak versenyautóikhoz az időmérő edzés kezdete, illetve a verseny között. Ez azért trükkös az eltérő formátumú hétvégék esetében, mert az időmérőt ebben az esetben 24 órával korábban tartanák, a szombatra tervezett sprintfutam előtt pedig még elvileg lenne egy egyórás szabadedzés.