Azt követően, hogy Lewis Hamilton az időmérő után csapata kérésére leállította motorját a montreali pályán, mert félő volt, hogy nem marad elég üzemanyag a tankjában a szükséges mintavételre, az FIA az ilyen esetek elkerülése végett, tisztázta a levezető körre vonatkozó szabályokat.
Azt követően, hogy Lewis Hamilton az időmérő után csapata kérésére leállította motorját a montreali pályán, mert félő volt, hogy nem marad elég üzemanyag a tankjában a szükséges mintavételre, az FIA az ilyen esetek elkerülése végett, tisztázta a levezető körre vonatkozó szabályokat.
Sokan azzal vádolták meg a McLarent, hogy csalt a Kanadai Nagydíj szombati időmérőjén, és Hamilton csak azért tudott a két Red Bull Racing elé kerülni, mert mindenkinél kevesebb üzemanyaggal teljesítette utolsó gyorskörét.
A sportfelügyelők egy szóbeli figyelmeztetésben részesítették Hamiltont, illetve egy 10 000 dolláros pénzbüntetéssel sújtották a csapatot, ám nem kimondottan azért, mert a csapat megállásra utasította pilótáját, hanem azért, mert a brit versenyző nem ért vissza időben a boxutcába.
A szabályok ugyanis kimondják, hogy az időmérő és a verseny utáni levezető köröket egy minimum időszint alatt kell teljesíteniük a versenyzőknek, és ezért járt a büntetés.
A riválisok közül többen viszont úgy érzik, hogy a McLaren olcsón megúszta az ügyet, hiszen jogosulatlan előnybe került a többiekkel szemben az időmérőn. A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn pedig aggodalmának adott hangot, hogy a jövőben más csapatoktól is hasonló taktikát láthatunk.
És ez volt az, ami miatt az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting levelet intézett a csapatok vezetőinek még a vasárnapi verseny előtti délelőtt, melyben kijelentette, hogy az ilyen és ehhez hasonló eseteket nem fogják tolerálni a jövőben.
„Az a csapat, amelynek autója megáll a pályán a levezető körben a versenyt követően, be lesz idézve, és kérdőre lesz vonva, hogy ezt miért tette” – írta Whiting a levélben.
„Amennyiben a sportfelügyelők nem lesznek megelégedve a csapat magyarázatával, és úgy érzik, hogy szándékos esetről van szó, meg fogják tenni a szükséges lépéseket, és a komolyabb büntetés sem marad el.”
Az utóbbi időben az FIA több szabályértelmezést is kiadott – legutóbb Monacóban, mikor a biztonsági autós regulákat kellett tisztáznia –, ami sokakat arra enged következtetni, hogy a Sportszabályzat igencsak pongyolán van megfogalmazva, és abban még rengeteg a kiskapu.