Egy vadonatúj első szárnnyal érkezik a jövő hétvégi Német Nagydíjra a Renault Forma-1-es csapata.
A francia istálló remek formát produkált az évad első felében, jelenleg a 4. helyet foglalja el a konstruktőri pontversenyben, ám amióta a Ferrari bevetette új specifikációjú erőforrását Kanadában, nehezen tudja tartani a lépést egyik legfőbb riválisával, a Haasszal.
A Renault technikai igazgatója, Nick Chester abban bízik, új fejlesztéseiknek köszönhetően sikerül majd gyorsulniuk. Az aerodinamikai újításokkal a Renault leginkább a közepes- és nagy tempójú kanyarokban akar fejlődést elérni.
„Egy kicsit másképp fog kinézni az orrkúpnál, illetve a terelőlapnál” – mondta Chester a vadonatúj első szárnyról.
„Valamelyest eltérő karakterisztikáról beszélünk, szóval változtatni fog az egyensúlyon egy kicsit a kanyarbejáratokon, illetve a közepes, valamint gyors kanyarokban.”
„Ez egy érdekes teszt számunkra. Remélhetőleg javítani tudunk vele az autó teljesítményén egy kicsit. De gyakran megesik, hogyha változtatunk az első szárny karakterisztikáján, addig nem lehetünk biztosak a dolgunkban, amíg nem teszteltük.”
A technikai igazgató utalt rá, feltehetően ez lesz az utolsó komolyabb fejlesztés az első szárnyon, mielőtt elkezdenek a 2019-es aerodinamikára fókuszálni.
„Akartunk még egy szárnyat a szélcsatornában, de mire kifejlesztjük és megtervezzük, majd megépítjük, már nagyon késő lesz. Lehetnek még módosítások, de főleg finomításokról beszélhetünk, nem pedig egy teljesen új első szárnyról.”
A csapat spanyol pilótája, Carlos Sainz azt mondja, a fejlesztésekkel nemcsak a Haast akarják maguk mögött tudni, de szeretnének közelebb kerülni az élcsapatokhoz is.
„Lesz néhány újítás, melyekkel közelebb kerülhetünk a Haashoz, és alapvetően a három topcsapathoz is, hiszen még mindig ők jelentik a célt számunkra” – mondta Sainz.
„A Haas meglepetést okozott, de a Renault célja, hogy egy kicsit előrébb tekintsen – a Red Bull és a Ferrari felé. Megpróbálunk közelebb kerülni hozzájuk.”
A Renault másik versenyzője, Nico Hülkenberg szerint a lassabb pályák – mint a Hockenheimring és a Hungaroring – kedvezhetnek a csapatnak.
„Még mindig remek csomagunk van. Lesz néhány újítás a következő pár versenyhétvégén, és olyan pályákra látogatunk el hamarosan, melyek jobban fekszenek majd nekünk, mint a Haasnak” – magyarázta a német.
„Ez a három verseny, ezek a pályák az ő autójuknak kedveztek az elmúlt hetekben. Nekünk viszont remek szakembereink vannak, és úgy gondolom, mi jobb csomaggal rendelkezünk, erősebbek vagyunk. De természetesen bizonyítanunk kell, és el kell végeznünk a feladatunkat.”