Brit lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan módosíthat a biztonsági autóra vonatkozó szabályokon, hogy minimalizálja az újraindítások előtti késlekedést.
Brit lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan módosíthat a biztonsági autóra vonatkozó szabályokon, hogy minimalizálja az újraindítások előtti késlekedést.
Az elmúlt években számos kritika érte az irányító testületet azért, mert túl sok időbe telik, amíg a lekörözött versenyautók visszaveszik köreiket és újra utolérik a mezőnyt.
A sportszabályzattal foglalkozó munkacsoport ezért a hétvégi Brazil Nagydíjon ezt a kérdést is megvitatja majd, így jó eséllyel változnak majd a biztonsági autóra vonatkozó regulák.
Az AUTOSPORT című angol szaklap szerint az egyik javaslat az, hogy a lekörözött autók ne vehessék vissza a köreiket, egész egyszerűen sorolják őket vissza a mezőny végére – eztán körhátrányukat jóváírják, így nem kerülnek hátrányba a mezőny többi tagjával szemben.
Nemcsak erről, hanem a motorcserék utáni büntetésekről is egyeztetnek majd Interlagosban, de szóba kerülnek a sokak szerint túl engedékeny 5 másodperces büntetések, a parc fermére vonatkozó szabályok, illetve az is, hogy a csapatok jelenlegi autóikat használhassák különféle utcai rendezvényeken.