A Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtökön kiadott közleményében bejelentette, hogy készen áll módosítani a biztonsági autós szabályon, Michael Schumacher és Fernando Alonso monacói incidense után.
A Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtökön kiadott közleményében bejelentette, hogy készen áll módosítani a biztonsági autós szabályon, Michael Schumacher és Fernando Alonso monacói incidense után.
A Mercedes német pilótája a verseny utolsó körének utolsó kanyarjában ment el riválisa mellett, amit a stewardok szabálytalannak minősítettek, mert a szabályok kimondják, hogy „ha a futam úgy fejeződik be, hogy a biztonsági autó a pályán van, az utolsó kör végén be fog hajtani a boxutcába, és az autóknak előzés nélkül kell befutniuk a célba.”
A brackley-i bázisú alakulat – amely először fellebbezni akart a 20 másodperces időbüntetés ellen – azonban úgy gondolta, hogy a verseny normális módon fejeződik be, és ahogy egyébként lenni szokott, amint a biztonsági autó kiáll a boxba, az első biztonsági autós vonaltól már lehet előzni.
Egyébként erre utalt az is, hogy a fehér vonaltól már zöld jelzés volt érvényben, a pályabírók is lengették a zöld zászlót, ami arra engedte következtetni a csapatot, illetve pilótáit, hogy ismét szabad az előzés.
Az FIA éppen ezért, az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében, tisztázni szeretné a szabályokat, és megerősítette, hogy a Forma-1 Bizottság egy szabálymódosítási kérelmet nyújt be, amit a Motorsport Világtanács június 23-i ülésén fognak megvitatni és jóváhagyni a csapatok Genfben.