Az első téli F1-es tesztet követően a versenyzők többsége beletörődött a Haló használatába, azonban van olyan, aki továbbra is „idegesítőnek, rondának és bénának” tartja.
Kevin Magnussen, a Haas versenyzője tavaly is azon versenyzők közé tartozott, akik hangot adtak nemtetszésüknek a Halóval kapcsolatban: a dán pilóta esetében ez az első 2018-as tesztet követően sem változott.
A Haas pilótája elmondta, számára továbbra is zavaró a fejvédő szerkezet, mivel megnehezíti a ki-és beszállást – habár elismerte, a kilátásban egyelőre tényleg nem okozott problémát.
„Nagyon idegesít. Ronda. Nehéz beszállni az autóba, nehéz kiszállni onnan, nehéz levenni és feltenni a kormányt, egyszerűen béna és bosszantó” – véli Magnussen.
„Amikor beérsz a kanyarba, akkor rendben van, mert oldalra nézel, a középső pillérhez képest jobbra és balra. Szóval nem nehéz belátni a kanyart. De zavaró a szemnek, amikor irányt váltasz például a sikánokban, és át kell vinned a tekinteted a pilléren. Ez kicsit zavaró, de ez nem a fő gond.”
Magnussen szerint Barcelonában ugyan nem volt problémájuk a kilátással, azonban az Eau Rouge-ban már sokkal inkább akadályt jelenthet a Halo.
„Ha valakit üldözöl majd az Eau Rouge-ban, és te a kanyar közepénél tartasz, nem fogod látni, ha fent hibázik és megpörög” – mondta a dán. „Nem fogod tudni, hogy a falban van-e vagy sem. Ugyanezt gondolom az austini 1-es kanyarról, ahol nagy a szintkülönbség. De majd meglátjuk.”
Az IndyCar sorozatban – eltérően a Forma-1-től – a versenyzők egy „szélvédőt” próbálnak ki – Magnussen szerint ez sem az a megoldást, amit ő elfogadhatónak tartana.
„Sokkal szebben néz ki, de nem vagyok ennek az egésznek a híve. Jobb, mint a mi Halónk, de szerintem semminek nem kellene az autón lennie. Véleményem szerint a Forma-1 nyitott pilótafülkés autó, szóval nem szabad lezárni. Ez rossz a sportnak.”