Van még büdzséje az Aston Martinnak az idei autó fejlesztésére - F1VILÁG.HU

Van még büdzséje az Aston Martinnak az idei autó fejlesztésére

HIRDETÉS
Maradt még pénze az Aston Martin Forma-1-es csapatának arra, hogy fejlessze 2023-as versenyautóját – erről a csapat teljesítményigazgatója, Tom McCullough beszélt egy interjúban.
action, Spa-Francorchamps, GP2312a, F1, GP, Belgium
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

A silverstone-i bázissal rendelkező istálló parádés formában vágott neki a 2023-as szezonnak, hiszen Fernando Alonso révén jóformán a Red Bull legfőbb kihívója volt az első versenyeken. A kétszeres világbajnok összesen hat dobogós eredményt szerzett, igaz, az Aston Martin teljesítménye azóta kissé visszaesett, és jelenleg a Mercedes mögött csak a konstruktőri tabella 3. helyét foglalja el. Mike Krack csapatfőnök néhány hete elismerte, az, hogy romlott a csapat formája, több okra is visszavezethető: egyrészt rossz irányba indultak el a szezon közbeni fejlesztésekkel, másrészt az autó beállításait nem sikerült megfelelően eltalálni az elmúlt időszakban.

A csapatok dolgát persze nagyban nehezíti, hogy idén is meghatározott büdzséből kell gazdálkodniuk. Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója ugyanakkor azt mondja, miközben számos riválisuk már a 2024-es autó fejlesztésére fókuszál, ők még javában dolgoznak azon, hogy javítsanak az idei, AMR23-as kódjelű modellen.

„Elég erős fejlesztést céloztunk meg az évre, és van büdzsénk arra, hogy folytassuk az autónk fejlesztését” – magyarázta a szakember. „Ez a célunk, szóval lesz néhány lépésünk még egészen a bajnokság végéig – amennyire lehet.”

„Egy ponton persze teljesen át kell majd állni 2024-re, de most abban a fázisban tartunk, hogy képesek vagyunk mindkét autón dolgozni. És még néhány olyan leckét, amit 2024 kapcsán tanulunk, szintén alkalmazni tudunk, legyen szó a CFD-ről, a szélcsatornáról, vagy a mechanikai oldalról. Szóval egyszerűen nyomjuk a végéig.”

McCullough elismerte, természetesen nehéz időszakon van túl a csapat, ugyanakkor viszont ennek voltak előnyei is, hiszen rákényszerültek arra, hogy jobban megértsék versenyautójuk gyenge pontjait, aminek a jövőbeli fejlesztések során is pozitív hatása lehet.

„Montrealban bevetettünk egy igazán nagy fejlesztési csomagot, az autó pedig meglehetősen erős is volt ott – nyilván keményen csatáztunk a második leggyorsabb csapattal. De a pálya karakterisztikája egy kicsit egyedi néhány olyan aszfaltcsíkhoz képest, melyeken mostanában jártunk.”

„Szóval igazából az, hogy megértsük, mit csinált az autó, és mit akarunk csinálni a folytatásban, része a szokásos munkánknak. Azt gondolom, mi értjük, hogy mit csináltunk az autóval. Azok a fejlesztések, melyek az évad második felében érkeznek, már valójában orvosolnak olyan területeket, melyeken nem voltunk annyira erősek. És szerintem Zandvoorttól kezdve folyamatos fejlesztéseink lesznek, ahogy egész évben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Van még büdzséje az Aston Martinnak az idei autó fejlesztésére
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!