Sok munka vár még a Ferrari csapatára, amennyiben jól akar szerepelni a Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, Fernando Alonso szerint ugyanis még bőven lehet javítani az F2012-es versenygép teljesítményén.
Sok munka vár még a Ferrari csapatára, amennyiben jól akar szerepelni a Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, Fernando Alonso szerint ugyanis még bőven lehet javítani az F2012-es versenygép teljesítményén.
A maranellói gárda versenyzői nem szerepeltek túl jól a pénteki szabadedzéseken, Alonso a tizedik, Felipe Massa pedig csupán a tizenhetedik helyen zárta a második gyakorlást.
„Szokásos pénteki nap volt, az első edzésen főként az új aerodinamikai elemek kiértékelésével foglalkoztunk, a másodikon pedig a gumiteszteket végeztük” – mondta Alonso.
„Mint mindig, most is megpróbáltuk kideríteni, melyik a gyorsabb keverék, melyet használunk majd az időmérőn, és melyik következetesebb hosszú etapon. Felipe és én megosztottuk a munkát, most pedig a mérnökökön a sor, hogy analizálják az adatokat és a legjobb döntést hozzák holnapra úgy az újítások, mint a gumikról tanultak tekintetében.”
„Az első tréningen esett, ami egy kicsit lelassította a programunkat, de a második edzésen sikerült teljesíteni mindazt, amit terveztünk.”
Alonso bevallotta, teljesítmény tekintetében még bőven van hová fejlődni, de reméli, hogy az időmérőre sikerül valamelyest javítani az autón.
„Egyértelműen hiányzik némi teljesítmény, így ezen kell dolgoznunk holnapra, mint hogy rendeznünk kell az autó egyensúlyát is. Még sok munka vár ránk, ha jó időmérőt akarunk teljesíteni.”
A spanyol csapattársa, Felipe Massa elmondta, nem elégedett, mivel egyszerűen képtelen volt megfelelően használni a Pirelli lágy keverékű abroncsait.
„Egyértelműen nem nevezhetjük fantasztikusnak ezt a mai napot. Délelőtt a pálya kicsit nedves volt, emiatt pedig nem tudtunk olyan sokat körözni, mint szerettünk volna, míg délután, a felszáradó pályán sikerült elvégezni a tervezett programot” – így Massa.
„Amikor az első etapomat teljesítettem a lágy gumikkal, Glock kicsúszott az 1-es kanyarban, így vissza kellett jönnöm a bokszba: ez azt jelentette, hogy nem tudtam kihozni a legtöbbet abból a garnitúrából, így a köridőm sem javult.”
„Biztos vagyok abban, hogy sokkal gyorsabb is lehettem volna, ha az az idő felkerül a táblázatra. Ami egy kicsit zavar, hogy nem sikerült úgy használnom a lágy keveréket, ahogy szerettem volna. Az edzés végén sok üzemanyaggal köröztünk, hogy javítsunk az autó egyensúlyán.”