Szűk évvel azután, hogy bejelentette Mercedesből való távozását, Hamilton 2024. január 21-én megkezdte új fejezetét a maranellói csapatnál. A hétszeres világbajnok múlt héten a Ferrari központjában találkozott új mérnökeivel, többek között versenymérnökével, Riccardo Adamival, valamint dolgozott a szimulátorban, és dedikált a lelkes rajongók számára. Emellett ikonikus fényképek is készültek róla Enzo Ferrari híres, piros ajtós háza előtt, valamint első alkalommal pózolt a Ferrari-versenyzőjeként a csapat tűzpiros overalljában.
„Első alkalommal pirosban” – írta a brit versenyző a közösségi médiában megosztott bejegyzésében, nem sokkal később pedig a pályán is elkezdte a felkészülést: az SF-23-as kódjelű versenyautóval rótta a köröket Fioranóban, ahol egy ködös reggelen 30 kört teljesített. Az eseményre több ezer rajongó is ellátogatott. A történelmi pillanatot egy váratlan szemlélő is figyelemmel kísérte: Esteban Ocon, a Haas csapatának új versenyzője, aki szintén Maranellóban tartózkodott aznap.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„Csodálatos kép” – mondta a francia pilóta a Canal+ ‘La Boîte A Questions’ című műsorában, amikor megmutatták neki Hamilton Ferrari-öltözékes fotóját.
HIRDETÉS
„Valójában szerencsém volt, hogy épp ugyanazon a helyen voltam azon a napon, mivel én is a Ferrari szimulátorában dolgoztam. Óriási hangulat uralkodott, az emberek megőrültek, és egyszerűen csodálatos látni, hogy ennyi szenvedély övezi a Ferrarit és a Forma-1-et. Egyértelmű, hogy generációnk legnagyobb versenyzőjét látni a sport történetének legsikeresebb csapatában elképesztő dolog. Alig várom, hogy a pályán harcolhassak ellene.”
A Haas technikai együttműködésben áll a Ferrarival, amely révén nemcsak a maranellóiak motorjait és alkatrészeit — például a sebességváltót és a felfüggesztést használhatják — hanem a Ferrari szimulátorát is. Ez azonban a közeljövőben változhat, mivel a Haas tavaly stratégiai partnerséget kötött a Toyotával, amelynek célja, hogy a csapat saját szimulátort építhessen.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„Soha nem volt szimulátorunk a banbury-i központunkban” – mondta a Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu.
„Nagyon kevés emberrel dolgozunk, és a pályán látott mérnökök mellett nincs mögöttük nagy stáb. Képzeljük el, hogy 24 verseny között Olaszországba kell utazni egy szimulátor-munkára – ezt nem kérhetem az Egyesült Királyságban dolgozó mérnökeinktől. Ezért rendkívül nehéz lenne egy saját szimulátorprogramot működtetni enélkül a partnerség nélkül. Egyrészt nincs meg hozzá a hardverünk, amit be kellene szereznünk, telepítenünk, és utána még hónapokig tartana, míg megfelelően működne. A Toyota Gazoo Racing viszont rendelkezik a szükséges hardverrel és szaktudással, így ennek a partnerségnek köszönhetően óriási előnyökhöz juthatunk.”
HIRDETÉS