A hétvégi Japán Nagydíjat követően újra felmerült az esőgumikkal kapcsolatos vita, hogy az autóknak jobban meg kellene birkózniuk a hasonló körülményekkel. A hétvégén a vízátfolyások mellett a láthatóság is problémás volt a pályán, majd amikor a versenyzők már köröztek a pályán, az intermediate abroncsok sokkal jobb teljesítményre voltak képesek, mint az extrémek – Verstappen szerint a különbség túl nagy a két típus között, és ezen mindenképpen változtatniuk kell.
„Nem akarok sárdobálásba kezdeni, de úgy gondolom, jobb esőgumikra van szükségünk. Láthatjuk, hogy mit tudtunk kezdeni a 90-es években vagy a 2000-es évek elején a pályán lévő vízmennyiséggel” – nyilatkozta a világbajnok.
Verstappen elmondta, segítő szándékkal fogalmazza meg kritikáját, sőt azt is felajánlotta, hogy ő maga is szívesen együttműködik a Pirellivel a megoldás kidolgozásában.
„Szívesen tesztelek néhány napot és kipróbálom az összes különböző keveréket. De jobb esőgumikra van szükségünk, mert úgy gondolom, az extrémek túl lassúak és nem tudnak sok vizet kiszorítani. Ezért van az, hogy mindenki megpróbál nagyon gyorsan intermediate-ekre váltani, mert sokkal gyorsabbak körönként” – folytatta a holland.
„Láthatjuk egyik körről a másikra, extrémről interekre váltottunk és hirtelen legalább 5 másodperccel lettünk gyorsabbak, és ez egyszerűen túl nagy különbség. Ezért igazából senki nem akar extrémekkel menni.”
Verstappen szerint a jelenlegi esőgumik alkalmatlanok arra, hogy erős esőzések közepette is versenyezzenek velük – pedig ez lenne a normális.
„Amikor így esett, ahogy esett a piros zászló érvénybe lépésekor, ha az extrémeket felraktuk volna, úgy gondolom, hogy akkor is nagyon nehezen tudtunk volna vezetni. De ha összehasonlítjuk a 20 évvel ezelőtti helyzettel, akkor tökéletesen rendben lett volna. Szóval kell lennie megoldásnak” – véli a Red Bull-pilóta.
„De ez nem kritika, mert szívesen segítek. Meg kellene vizsgálnunk. Talán több tesztnapot kellene vizes körülmények között teljesíteni, és együtt dolgozni, hogy megpróbáljunk jobb gumikat találni, hogy legalább lehetőségünk legyen vezetni esőben és ne az legyen mindig, hogy két kört teljesítünk az extrém esőgumikkal, aztán az intermediate-ekre váltunk és esőfutamnak nevezzük. Mert egy esőfutamon erős csapadék mellett is lehet vezetni.”