Verstappennek jelenleg 2023 végéig szól a szerződése a Red Bullnál, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko azonban néhány hete maga is megerősítette, a holland pilóta szerződésében valóban létezik egy kilépési záradék – egyáltalán nem biztos tehát, hogy Verstappen 2021 után is az osztrák istállónál marad.
„Így van, van egy teljesítményhez kötött kitétel. A részletekbe nem mennék bele, de nagyjából arról van szó, hogy Maxnak a győzelmekért és a vb-címért kell harcolnia erőből. Ha ez sikerül, meghosszabbodik a szerződés, de ha nem, akkor szabaddá válik” – mondta a szakember.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég úgy fogalmazott, nem kerget illúziókat, pontosan tudja, hogy a riválisok – köztük a Mercedes – megpróbálnak majd lecsapni a holland pilótára.
Maga Verstappen viszont egyelőre nem foglalkozik a jövőjével, így azzal sem, hogy ő lehet majd Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél – elmondása szerint az idei évre koncentrál.
„Alapvetően fogalmam sincs, mit fog Lewis csinálni, én viszont magamra fókuszálok” – mondta a holland pilóta újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak egy csütörtöki sajtótájékoztatón.
„Az idei évre összpontosítok, próbálok eredményes lenni. Nagyon korán van még, még csak bejárattuk az autónkat! Az efféle dolgokon még nemigen gondolkodom jelenleg.”
Verstappen a héten először vezette csapata új autóját, az RB16B jelű modellt, és bár korán van még, elmondása szerint van potenciál az új versenygépben.
„Minden ígéretesnek tűnik, de még nincs értelme túlreagálni mindent. A legfontosabb, hogy újra pályára guruljunk Bahreinben, és annyit tanuljunk az autóról és a motorról, amennyit csak lehet, hogy mindent optimalizáljunk.”
„Tavaly a motorerőt tekintve is hátrányban voltunk, ezzel tisztában vagyunk, nem titok, jól látható volt. Szóval sokat dolgoztunk a Hondával a tél folyamán.”
„Meglátjuk, hogy idén sikerült-e tovább fejlődnünk az autóval, remélhetőleg versenyképesebbek leszünk a Mercedeshez képest.”