Noha a szombati időmérő edzést száraz pályán tartották Szuzukában, a meteorológiai előrejelzések szerint esőre lehetett számítani a futam napján. A verseny rajtja előtt bő egy órával meg is érkezett az égi áldás a helyszínre, így a mezőny minden tagja intermediate-gumikkal vágott neki a futamnak. A pole pozícióból Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását, mellette Charles Leclerc sorakozott. A második rajtsorban Carlos Sainz és Sergio Perez foglaltak helyet, őket Esteban Ocon és Lewis Hamilton követte a harmadik sorban.
A RAJT
A rajtot Leclerc kapta el jobban, és úgy tűnt, át is tudja venni a vezetést, Verstappen azonban az ideális íven nagyon mélyet fékezett, és megtartotta a vezetést. Sebastian Vettel az első féktávon Fernando Alonsóval ütközött össze, és bár mindketten folytatni tudták, a német a mezőny végére csúszott vissza. Az első körben aztán pályára is kellett küldeni a biztonsági autót, a vizes pályán ugyanis Carlos Sainz elveszítette uralmát autója felett, és a korlátnak csapódott. Ezzel egyidőben Alex Albon technikai probléma miatt kiállt. Pár kör után aztán a versenyirányítás úgy döntött, piros zászlóval megszakítja a futamot. Erre egyrészt a hevesebb eső miatt került sor, másrészt azért, mert javítani kellett a korlátot Sainz ütközése után.
A verseny végül magyar idő szerint 9 óra 15 perckor, tehát közel kétórás kényszerpihenő után folytatódott, amikor a mezőny a biztonsági autó mögött újra pályára hajtott. A Safety Car aztán néhány kör után elhagyta a pályát, ekkor még bő 39 perc volt hátra a versenyidőből. Vettel és Latifi még az újraindítás előtt a bokszba hajtott, az esőgumikat pedig intermediate-abroncsokra cserélték.
A gördülőrajt után Verstappen megőrizte a vezetést Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton és Alonso előtt, hamarosan pedig Norris és Bottas is érkezett kerékcserére. Hamar világossá vált, a köztes esőgumik gyorsabbak az adott körülmények között, bár helyenként még azért nagyon vizes volt a pálya.
JÖHET A GUMICSERE!
A 7. kör végén az élmezőny is a bokszba hajtott, Alonso azonban kint maradt a pályán, így ő vette át a vezetést. A bokszban nem történt helycsere Verstappen és Leclerc között. Schumachert kint tartották a pályán, a némettel azt közölte mérnöke, egy biztonsági autós szakaszban reménykednek. Időközben Alonso is a bokszba hajtott, így az élre újra Verstappen került. Schumacher az esőgumikon folyamatosan veszítette a pozíciókat, végül a 11. kör végén hívták a bokszba, ekkorra azonban bőven kikerült már a pontszerzők közül.
25 perc volt még hátra a versenyből, amikor Verstappen már 7,3 másodpercre növelte előnyét Leclerc-rel szemben: a vb-címvédő magabiztosan körözött a pályán, és folyamatosan szakította le magáról az üldözőbolyt.
Ocon és Hamilton óriási csatát vívtak a 4. helyért, a hétszeres világbajnok azonban nehezen bírt a franciával, az Alpine pilótája ugyanis gyönyörűen védekezett. Leclerc autóján közben nagyon elfogytak már a köztes esőgumik, nemigen tudta tartani a Red Bullok tempóját, így 7 perccel a leintés előtt Perez már 1 másodpercen belülre érkezett meg mögé.
VERSTAPPEN SIMÁN NYER, ÉS MÁSODSZOR IS VILÁGBAJNOK!
Verstappen végül óriási előnnyel megnyerte a kurta Japán Nagydíjat. Leclerc és Perez a célig nagyot csatázott, az utolsó kanyarban viszont a monacói elhagyta a pályát, és mivel így tartotta meg pozícióját a mexikói előtt, később 5 másodperces időbüntetést kapott.
Mivel végül teljes pontokat osztottak, Verstappen így megnyerte második világbajnoki címét.
A további pontszerzők: Ocon, Hamilton, Vettel, Alonso, Russell, Latifi, Norris.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik a Mexikói Nagydíjjal.